За мъжа и разхода интимно

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3324
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 159
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Tin4ou » 23 май 2020, 22:54

Митове и легенди :lol:

Може би си чул нещо за трошливата скоростна кутия или за прегряващите батерии или претоварването на електромоторите?
Изображение

Lex450h
Мнения: 10
Регистриран: 23 януари 2019
Репутация: 0
Автомобил: RX 450h

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lex450h » 23 май 2020, 23:03

Не, всъщност се сетих къде го бях видял - сега проверих отново. В брошурата на новото Камри пишат изрично, че нямал теглителна способност и че също така не трябвало да се слага допълнителен багажник на покрива... а тук виждам и двете заедно :)))))

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3324
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 159
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Tin4ou » 23 май 2020, 23:57

Добре, че не съм взел Камри тогава :D

В талона на колата ми пише, че мога да дърпам ремарке с общо тегло до 2000кг. Утре ще проверя какво пише в книжката на производителя :wink:
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 24 май 2020, 00:29

Теоретично IGBT-тата могат да позагреят. Възможно е при по-големи натоварвания във по-неблагоприятни режими - когато нито ел. моторите, нито инветера са във оптималните си работни диапазони, и съответно загряват доста повечко - принципно колата ускорява доста бързо от въпросните ситуации, но при нанагорно и/или със бая допълнителен товар може да се задържи във тях продължително.

Пример, със който се боря в момента:

gs450h 60-140 - принципно дори при 35 градуса жега не вижда над 75 градуса на IGBT-тата.
gs450h 60-140 при mg2 във high предавка - до 110-120 ограничава системната мощност до около 150kw, mg2 igbt-тата стоят на около 125-130 градуса.
Ако някой разгледа графиките на oak ridge анализите на ls600h трансмисията и на camry инвертера (gs450h споделя тези компоненти), ще се усети за какво иде реч.

Силно вероятно е термо греста да е заминала и/или IGBT-тата да са почнали да "заминават" (gs450h все пак предпоставя за "хулиганско" ускорение) - в момента, ъмм... "работя" по въпроса. Колата не хвърля никакви hybrid overheat грешки, няма записи за "MG2 (motor) Inverter temperature high" (при ls600h е 131 градуса, gs450h би трябвало да е по-капризен впредвид по-примитивните му IGBT-та и система за охлаждане) - реално следващото нещо, което ще се случи е или DTC за "drive motor A performance", или директно гърмене на IGBT и нов инвертер - това без опит за намеса, естествено (смяна на греста, евентуално IPM от друг инвертер - RHD стават със модифицирани ъммм... шини).

Липсата на доклади за гръмнали инвертери при rx450h, ls600h, четвърта генерация gs450h, is/gs/nx/rc300h като цяло ме обнадеждава, но пак бих следял температурите при такива условия - със HybridAssistant, например.

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 749
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 98
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот ivalin4o » 25 май 2020, 06:28

Дам.... ще изпуши съединителя......
Могат и да теглят, и да ги теглят (но няма да запалят. Болезнена тема чети между редовете)
За това на моя (RX400h), в дебелите книги пише "...ремарке до 2500кг...."(или нещо такова.....по памет пиша).
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 25 май 2020, 21:33

Да ги теглят - не съм много сигурен колко е добра идея :D

За тегленето, имах впредвид следното:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2013/R ... 6-9944.pdf

Има подобни и за Prius 2 и Prius 3 - все масови автомобили. Който иска, да прочете какво пишат и да събере 2+2 - ако иска може и да си гледа inverter MGx температурите в различни условия. За по-масовите коли има бая клипове със hybrid assistant, та човек може да си направи представа как трябва да изглеждат нещата.

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 749
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 98
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот ivalin4o » 26 май 2020, 03:57

Амиииии.... Все пак като закачиш "ремаркето", освен категорията, трябва да имаш и едно на ум! Независимо дали си хибрид, дизел или газотурбинен автоматик с вертикално излитане!!! А то е, че вече не си 2т. автомобил.....нали? Много (по мои наблюдения) след няколко десетки километра, забравят този " факт".
Но..... Като си тръгнал да цитираш "книжките" дай частта където се споменава обслужването на HSD! (аз съм цитирал някъде из форума и точният абзац)
При моите условия на експлоатация (за петте години) съм забелязал, че горепосочените температури рядко надвишават 55°С (бая трябва да се постарая). Все пак ще се доверя на написаното, а не на видяното от мен. Може и да съм изключение..... (до сега констатирам само изключения от доказателствата представени тук)
А приуса си е приус....не е 200+ kW.....нали?
От друга страна, няма да тръгна системно да прекарвам баластра с лекса за некой лев. Но това че е хибрид, не му пречи да подвърже (излишен) товар когато, ако се наложи.
Относно "да ги теглят".....чакай малко.....ако си мислиш, че съм имал предвид ".... Да запалят.....".... НЦЪ!
Два пъти се е налагало да ме дотътрят на буксир до "бокс-а". И никога не съм и се опитвал да я "запаля" на теглене......ами.....знам че не става, но знам, че не е проблем Форд Ка да те прекара през центъра на града на буксир (още се чудя как издържа фордчето. А и още ме бъзикат (малък е града)).
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 26 май 2020, 05:02

Забавното е, че при по-високи скорости е по-невероятно да имаш проблеми, та "забравилите" може и да минат метър. Пробвай някой път на стръмен наклон да поддържаш различни скорости - 20, 30, 40, 50. Наблюдавай inv. mg2 температурата как почва да пада при по-големи скорости. Разгледай анализите на prius/camry/каквото се сетиш и доста бързо ще се усетиш защо. Представи си какво може да се случи при деградирала термопроводимост (дали грес или заминаващи транзистори или и двете) - на кола около и над 10 години не ми звучи невероятно. Инверторите се пазят (HV ECU-то не играе - инверторите имат собствен "thermal throttling", хората, които ги ползват за направи-си-сам електромобили не са успяли да ги убият чрез лоши команди), но при достатъчна деградация и това не сработва.

За обслужването на HSD не се споменава нищо, освен смяна на охладителната течност. Същото важи за бая повече неща - необслужваеми, нямало нужда от обслужване, "lifetime"... докато при някой масов модел (prius, RX) не почне да има масово оплаквания от еди-какво-си, тогава евентуално изведнъж за предишно несервизируеми компоненти се явяват части и сервизни инструкции.

Колко kw е колата не е от директно значение - компонентите са оразмерени... теоретично. Повечето гърмели prius-и и rx-и изобщо не са били ползвани за теглене, най-често изглежда да е ставало при ускорение от покой.

Както и да е - яко off-topic. Ако някой иска да тегли - не е лошо да наблюдава тези температури и да гледа да са под... да кажем 80 градуса постоянно - или поне да види "пробно".

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 749
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 98
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот ivalin4o » 26 май 2020, 05:23

Ами..... Мисля че е полезен дебата по темата (макар да не е точно по темата).
Колата ми е на 14 (навършени) лета. Не съм я ползвал за теглене, но имам леки "офф-роуд" преходи. :mrgreen:
Приключил съм с "експериментите" (нямам желание вече да достигна до "ръба").
Но според мен, има запас да си влачи едни (некакви си) 2т без това да и е особен прпблем. Стига да не се правим на пилоти.
Относно дали е желателно да ги влачи.... Абе нито един "пътнически автомобил", не е желателно да го прави, но може (ако трябва). Също така не е и "жиБ", но гледам че върви из ораньето! Че има защити.....има.....убедил съм се. И не! Не е необслужваема HSD..... По спомен маслото се сменяше на 160000км. (и май се споменаваше и нещо от сорта "ако се използва по черни пътища или теглене.... на каравани") Но нали ти казвам......попадам само на "изключения" до сега!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3324
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 159
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Tin4ou » 30 май 2020, 18:16

Не виждам какво общо има цитирания "recall" на инвертор с това дали RX450h (не Приус, Камри или някой друг автомобил) може да дърпа 2 тона или не?

Дали един инвертор ще загрява, бил той дефектен или не, не ме интересува. Японеца е помислил за всичко! Аз не съм си купил някое немско инженерно недоразумение, а истински автомобил.

Както се казваше в една гениална реклама - в един Лексъс има хиляди датчици, които се грижат за изправността на автомобила, има стотици датчици за безопасност, десетки датчици за комфорт и няколко датчика, които следят всички останали датчици :mrgreen: Онзи ден докато монтирах 13 пинова букса за теглича забелязах, че имам температурен датчик дори и за Акумулатора :idea: За мен е генерална глупост да упражнявам мониторинг на дадени модули, вместо да си карам и да си свиркам безгрижно, както си правя до сега. Кой кой е купил? Колата мен или аз нея?

Както и да е, конкретно по темата и офтопика - 2 тона каравана не е разрешено да се тегли с Приус, но с RX450h/RX400h може. По-късно ще дам и снимков материал, за да не съм голословен...
Изображение

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 749
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 98
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот ivalin4o » 31 май 2020, 08:30

Tin4ou написа:Source of the post Дали един инвертор ще загрява, бил той дефектен или не, не ме интересува.

Искаш ли да поспорим за това? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Tin4ou написа:Source of the post Както се казваше в една гениална реклама - в един Лексъс има хиляди датчици, които се грижат за изправността на автомобила, има стотици датчици за безопасност, десетки датчици за комфорт и няколко датчика, които следят всички останали датчици Онзи ден докато монтирах 13 пинова букса за теглича забелязах, че имам температурен датчик дори и за Акумулатора За мен е генерална глупост да упражнявам мониторинг на дадени модули, вместо да си карам и да си свиркам безгрижно, както си правя до сега.

Амииии......свиркай си докато можеш......почне ли да ти се "сърди" и да набива "грешки".....ще има като при доктора. Надпис на лампата за ренгеновите снимки "Много гледат, малко виждат". :mrgreen: :wink:

P.S. Аз също го карам "айляк".....докато "свирне" че му не е добре! ма до сега (за 2 години) "свирка" само по два повода: Нема гориво. Нема вода за чистачките. (Пу,пу,пу.....да не чуе Оня) :wink:
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 31 май 2020, 22:20

То и на мен ми свирка за "нема вода на чистачките" най-редовно...

Инвертора те оставя на пътя - директно. Ако свирне за "drive motor X performance" - прекрасно, ако си ограничиш ускорението може да се добереш до където искаш - не е лошо все пак да няма каравани отзад. Алтернативно може директно да свирне "lost communication with", последвано от доста приятна миризма от двигателното отделение - спокойно, не си се запалил... просто гърмят едни IGBT-та вътре ;)

Симптоми видимо няма - няма hybrid overheat (водата си е във очаквания диапазон), няма датчици по таблото, инвертера просто ограничава максималната сила като достигне някакви градуси - докато не паднат отново. Че тези градуси не трябва да се достигат изобщо при каквито и да е условия - друга тема. По някое време и алгоритъма за спасяване не сработва, защото нещата почват да се случват по-бързо, отколкото той може да реагира, и айде. Теоретично със techstream можеш да прочетеш колко пъти (изобщо - lifetime) въпросното нещо е минавало над конкретни температури - е не съм успявал още да го "trip"-на, а определено съм пробвал. Има доста логове за "газ + спирачка задържани едновременно", де. Няма нещо, което да ти каже "абе тея температури при тези външни условия и такъв товар в/у инвертера трябва да са във ето тези граници".

Други примери - няма сензор за ниво на антифриз никъде. И там разни подобни.

Че като цяло са се доказали по-надеждни от разни други марки/модели - да. Не означава, че са вечни и/или безгрешни.

Температура на акумулатора изобщо не е лоша идея да се следи, ако имаш какъвто и да е smart battery management и AGM :)

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 749
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 98
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот ivalin4o » 31 май 2020, 23:11

С Techstream,Не.
Hybrid Asistant....има. (Log и Live). Но няма alarm!!!
Защитите на IGBT ..... де да ги знам, но казват че са били издържливи (нема да цитирам).
Нито съм опитвал, нито имам желание. Но искам да си турим теглич!

И все пак......когато "теглиш" нещо, с каквато и да е "лека кола" си има своето "едно на ум". При нормалните коли е "носът ти" :mrgreen:
При автоматиците... незнам, но предполагам (ако не сработи датчика за температура е пак "носът") :mrgreen:
При наще....ако не сработи датчика предпазващ от претоварване датчикат следящ претоварването на инвертора.....е пак "носа" :idea:
С две думи: Носа регистрира ли проблем. На ремонт е!
Абе...не си ли с по-голям от двойнодисков съединител или хидрозадействан фрикцион в маслена баня. Н е ми го фали, но като си ограничен от В+Е категорията.....бих предпочел с HSD да си пренеса колците и тухлите за оградата на двора (след ладата на дъртия естествено. По ефтин е ремонта на съединителя.) Но при мен проблема е решен генерално!!! (това с колците....знаете как) имам и оции за каравана (имам С+Е)

За протокола:
HSD не му е по-голям проблем да тегли 2т+ (или там колкото са написали), като всяка друга конвенционална система за задвижване. И както при горепосочените, с едно на ум. Просто ремонта на съединителя е по- ефтин.

П.П. Абе всички ли разчитат на "носа"? :shock:
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 31 май 2020, 23:28

Не би трябвало да му е проблем при липса на дефекти и деградация на елемента (дали спойка, дали термо пастата, дали нещо друго) да издържа на теглене. Иначе, за носа... като се стигне до "нещо да мирише" е твърде късно ;)

Techstream има, добавил съм пример за ls600h. Температурните граници се различават при различните модели. Hybridassistant е по-удобен за log-ване.

Станахме прекалено off-topic :D
Прикачени файлове
Annotation 2020-05-31 231625.png


Върни се в “Общо обсъждане на сериозни теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост