Боклуците наречени гуми Goodyear

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3261
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 95
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот Bukmop » 23 авг 2016, 22:37

След около година развитие най-сетне дойте и времето да напиша моите премеждия със закупуването на гуми Goodyear EfficientGrip Performance 2015/50/R17.
Всичко започна миналата пролет, когато 5 дни след като сложих летните, на които им оставаха още 2 сезона каране минах през хубава софийска дупка и спуках две от тях. Казах си и без това не ми харесваха. Понеже на моите любими гуми (Yokohama dB V550 decibel) няма подходящ размер за лекса започна лутането и четенето какви гуми да си купя, колебаех се между едни Continental и въпросните Goodyear и двата модела последните гуми си разменят първото място на тестовете на ADAC за летни гуми в 17" размер. След разговор с братовчед ми който има няколко коли от 100 до 500 к.с. и той ми каза че на бмв-то 530 ("леко" чипнато) и на напомпания AllRoad-a (тогава над 350hp на 4-те колела) има такива гуми и е супер доволен от шум и стабилност. Купих ги от Примекс понеже фирмено купуваме от там гуми и имам добри отстъпки, но понеше беше сезона на смени на летните гуми ми казаха първа възможна дата за монтаж след 2 седмици.

Междувременно почнах да търся къде да си изправя джантите след като преди това бях пукнал 2 гуми. След доста търсене и четене разбрах, че има един много добър гумаджия на име Тони на Бистиришко шосе и понеже съм си тома неверни от писането по чужди форуми и коментари от клиенти по сайтове за продажба на гуми реших да отида и да вида на място за какво става въпрос.
Наистина попаднах на най-добрия и педантичен човек за изправяне на джанти и монтаж, демонтаж и баланс. Цените при него са равносилни на това, което получава клиетна, отношение измиване на гумите след сваляне, подготовка на джантите за баланс като махане на всички следи от предходни монтажи и тежести, като в допълнение на тези неща има и теория как новите гуми на големите марки не стават за нищо и са пълни боклуци. Аз не му вярвах много много, но по нататък ще разберете защо ми е говорил тези неща. Междувременно го питах колко ще ми струва изправянето на джантите и той каза "така като ги гледам има доста труд по тях няма да е евтино стой и гледай, за да не кажеш после че те ограбвам" И му казах айде почваме ги. Започна едно много педантично и внимателно изправяне на джантите което не бях виждал никъде, в процеса на работа установихме че на 3 от джантите имам криви лъчи и той каза в България само аз ще ти ги изправя и наистина ги изправи. Цялата процедура по изправянето на джантите продължи около 4 часа и 20 мин, и ми струваше 250 лв. но след това лично се убедих че всеки лев е правилно даден.
След като изправихме джантите сложихме гумите и при теста с машината му за баланс, която е най-скъпата в България тои ми каза "Момче едната ти гума е тотален боклук и ти я свалям ходи я сменяй преди да си я карал. Машината с която тества гумите има 5 лазера и прави пълен 3Д модел на гумата и така много точно се вижда къде има кривини по каучука вследствие на нискокачествено производство. При конкретната гума имат нещо подобно на бабуна по грайферната част с височина около 2 мм, а на около 70 градуса от тази издатина имаше вдлъбнатина от 1.7 мм, което както и да го балансираш ще бие. (както каза еидн приятел гумаджия аз и зарче мога да балансирам но това не значи, че на колата няма да бие.
Отивам аз в Примекс с тази гума на следващия ден и им казвам хора тази гума е крива и искам да ми я смените гаранционно. Те първо почнаха да се почесват на обичайните несърбящи ги места но след като станах по-настоятелен ги събрах там всички умни глави и след около 20-30 мин разговор им казах това за бабуните и милиметрите поеже видях че без конкретни факти нищо няма да стане. След като им казах това те ме питаха - кой ти наговори тези глупости и им казвам Тони от бистришко. След това през зъби еидн от управителите на сервиза каза "щом Тони е казал, сменете му гумата" Сменям аз гумата монтират ми я на джантата и решавам, че имам едни много хубави гуми.

Знам че едни гуми се карат около 1000 км за да им се наместят теловете спрямо каучука и решавам събота да ида до Пловдив, като на отиване мина по подбалканския на връщане по магистралата. На отиване гледах да не вдигам повече от 80 да няма резки спирачки, движения и влизания в дупки. Минах през Пловдив хапнах един сладолед, сетих се едно време какви срещички си правехме с Срелиян и Мариян и тругнах към София по магистралата. На магистралата между Пловдив и Пазарджик реших най седне да вдигна с тези гуми 120-130 км/ч и хоп изненада, на 110 колата така почна да се тресе, че спрях да проверя дали всички гайки са завити. Разбрах че са завити и с оклюмал нос с 90 по магистралата се прибрах в СФ. Понеделник сутрин отивам пак при Тони и казвам човек, колата се тресе яко, давай пак да балансираме. Сваляме ги от колата слагаме ги на баланс машината и ужас 3 от новите гуми на около 400 км се бяха превърнали във формата на барбарон. Несиметрично криви с изпкнали и вдлъбнати плоши по грайферната част. Това висичко се вижда на машината с лазерите и тя изкарва съобщение тези гуми не могат да се баласират.
С още по-оклюмал нос отивам бесен в Примекс и им казвам хора тези гуми се изсукаха от каране за 500 км и искам да ми ги смените. Те ги свалиха гледат ги и казват ааа нищо им няма то това са допустими отклонения. Аз още по настоятелен им казвам добре балансирайте ги така че на тази кола да не тресат. Те се откасзаха и казаха ами щом искаш да ги рекламираш ще извикаме представителя на Goodyear в България да присъства и той. Оставих им телефон и се разбрахме, когато човека ходи при тях да ми звъннат и да отида. Така и стана след 5-6 дни ми се обадиха и отидох и се видях с човека който бе свестен, като видя гумите и каза не вярвам, че гуми с над 8 мм грайфер може да са толкова криви. Сменете му ги на клиента. Междувременно обаче моя размер бе свършил в наличност и чаках специален внос. След около месец ми се обадиха да отида да ми сложат новите гуми.
Отивам аз след като през това време бях си разбил всички малки камъчета в бъбреците от вибрации. Слагат ми новите гуми и си мисля, че сагата е приключила. Слагам аз гумите тест на магистралата и уш всичко наред. Междувременно ми се бе появила една Веспа и около месец джитках с нея и лекса почти не го карах.

Към края на лятото установих че колата ми пак има биене при над 120 км/ч. Но от много работни ангажименти а днес а утре така и не отидох в Примекс докато сложих зимните гуми. Преди това установих че за да не бият много тези гуми трябва да ги напомпя на 3 атм. но се сещате тогава как вози колата и колко е шумна.

Тази пролет след като ги сложих имах някакви свободни дни и реших отново да отида до Примекс като междувременно бях питал и разбрах че гумите са с 2 години гаранция. Отивам аз и няли се сещате как ме гледаха. Вкарват колата в VIP клетката гледат ги на hunter-a и казват "Тези гуми са перфектни!", да но на над 120 пак бият.... и пак си уговорихме среща с представителя от Goodyear, която за съжаление по моя вина не успя да се състои понеже ми излязоха сериозни служебни ангажименти точно в този час. Но не значи че няма да ида пак да си търся правата преди да сложа зимните.
Седмица след техния баланс направих нов баланс и тогава сложих отново по 20-30 гр на гума. До момента за баланси съм дали колкото струват 4 гуми 17-ки BlackLion, които нищо че са китайски са по безшумни и комфортни от Goodyear-ите.

В един момент установих че моите гуми са произведени в Словения на на братчеда в Полша. Не знам дали това е причината или икономии но Goodyear EfficientGrip Performance са ПЪЛЕН БОКЛУК и на най-големия си враг с изключение на тези, които са ги произвели и са ми ги продали не ги препоръчвам.
Никога повече няма да си купя гуми от Goodyear/Dynlop и другите им марки.
От тук нататък ще си купувам само гуми от малки марки гледащи да се наложат пред глобалистичните брандове, които продукти се правят не от инженери, а от счетоводители.
Това мое приключение съм го разказвал на колеги от форума, но от обема текст по-горе разбирате защо чак сега намерих време да ги споделя с всички.
От тук нататък само с Yokohama, Falken, Nokian, BlackLion
Благодаря на тези които имаха търпение да прочетат моето приключение и са си взели поука никога да не си купуват Goodyear/Dynlop, може да сте били доволни но новите производства са пълни боклуци.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3188
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 79
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот Tin4ou » 24 авг 2016, 00:18

Аз лично съм много доволен от GoodYear Efficient Grip. 2009-та купих Лекса с такива 215/50/17. Бяха на два сезона, когато придобих владение. След това ги спуках от търкаляне, две от тях смених 2013-та, а другите две хвърлих 2015-та. Никога не са ми бѝли или тресяли. Нищо! Не е като да не съм карал по същите български дупки като всички останали. Нямаха проблеми нито при 100,нито при 200км/ч. Тия последните две, които смених 2015-та имаха още грайфер даже, но колата ми дърпаше сериозно на една страна заради тях. Нещо нормално в предвид, че бяха вече на 8 години и +80к км. И въпреки всичко при 150, жената се гримираше в движение с една ръка спокойно лайк ъ бос стига да държа прав курс :lol: .

Сега карам Субаруто тук с абсолютно същата марка и модел, пак 17-ки и вече втори сезон нямам никакви оплаквания. Веднъж балансирани и после само си ги мятам пред вкъщи. Мисля, че са словенски тези, които имам сега. Ще проверя утре пак.
Изображение

Потребителски аватар
mvalkov
Мнения: 99
Регистриран: 09 април 2015
Репутация: 4
Автомобил: IS 200
Местоположение: София / Стара Загора

Re: Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот mvalkov » 24 авг 2016, 01:02

Мисля, че и с гумите започва да става това, което се случва и с доста други стоки в България, а именно за нашия пазар да се внася 2ро/3то качество, и независимо от марката, продукта да е боклук... Братовчед ми миналата година си изпати със зимните гуми, не съм сигурен за марката, и дали не бяха баш Goodyear, но чисто нови гуми с дот на няма и година, бяха като пластмасови на снега..

Аз преди години за старата си кола бях сложил зимни Дейтън и бях много приятно изненадан, та сега за летни още март месец на лекса му заших 4 Дейтъна, и нямам никакви оплаквания, даже се държат учудващо добре на дъжд, като минавам през локви, и т.н..
Мисля за зимата да му взимам пак такива. Мисля, че бяха дъщерна фирма на Bridgestone, и се произвеждат в Италия.

sokolchev
Мнения: 2569
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 28
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот sokolchev » 25 авг 2016, 18:18

Май примекс вкарват боклуците,мойте зимни гудиар ултра грип перформанс 9 за по 350лв за брой с отстъпка се сцепиха в първата дупка,а на снега ако бях с летни пистарки нямаше толко да закъсвам колкото с тях,а бяха топли от завода излезнали

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3261
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 95
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот Bukmop » 25 авг 2016, 18:44

Не са виновни примекс, просто такива боклуци се произвеждат в днешно време и се разпращат по цяла Европа.
Колегите които са доволни от старите си гуми да не си мислят че и с нови ще са доволни. Както писах братчеда има две коли с такива гуми, също купувани от примекс, но 1-2 години преди това. Тогава производството е било в Полша сега е преместено в Словения...

Това с вкарването на боклуци за бг съм го чувал и за техниката и мога да гарантирам че няма такова нещо отдавно Бг е на опашка с всички останали страни за доставки на техника

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2489
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 105
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот Д. Ив. » 29 авг 2016, 11:16

Преди това установих че за да не бият много тези гуми трябва да ги напомпя на 3 атм. но се сещате тогава как вози колата и колко е шумна.

А тия дето сме стандартно с нископрофилни гуми и това им е препоръчителното налягане какво да кажем :D :D :D
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3261
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 95
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот Bukmop » 29 авг 2016, 13:08

Ще им кажем на тях да пробват да си карат с гуми напомпани на 3.6-3.7 атм и ще разберат как се чуствам

Потребителски аватар
bondye
Мнения: 275
Регистриран: 12 октомври 2010
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Re: Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот bondye » 14 сеп 2016, 17:46

И аз имам подобен опит с Dunlop WinterSport 3D.
gs300 2jz

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 33
Регистриран: 09 декемрви 2017
Репутация: 4
Автомобил: RX 450h

Боклуците наречени гуми Goodyear

Мнениеот boyanmt » 14 дек 2017, 21:34

Много години карам Goodyear...никакви проблеми,но...на цената на най-високото предлагано качество.Всичко което се предлага като промоционално е боклук.
Lexus RX 450h,313hp,e-CVT,2017
TOYOTA Rav 4 Hybrid,197hp,e-CVT,2018


Върни се в “Общо обсъждане на сериозни теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост