IS200 SuperCharged !

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

IS200 SuperCharged !

Мнениеот mtrx » 24 апр 2016, 18:30

След 4 години каране на лексотаната , 3 години планиране, 1 година изпълнение и няколко месеца довършване най-накрая успях!

IS200 със SuperCharger. (всъщност моят е вторият :) )

За съжаление все още не знам какъв Boost съм постигнал
Компресора която е единствената част от кенеф (мерцедес) май ще се окаже прецакан, но важното е че всичко останало ми е наред.

Като поведение на колата - различно
Като ускорение на колата - различно но не кой знае какво
Като разход на колата - нямам идея защото вмомента се кара до прекъсвач :D

Какви части
1.Чарджъра от селския мерцедес
2.Custom стойка направена в NS custom parts
3.Custom turbo pipes - всички тръби и колена направени от мен
4.Fuel cut defender - създаден от мен
5.Интеркулер от чайна майна
6.Ролка - NS Custom parts
7.Bypass valve от мини купър
8.Обтяжна ролка от Тойота супра :)

Какво ми липсва
Филтър
Boost gauge
Маркуч за затваряне на рециркулацията.

Както казва един друг колега с чарджър. Вмомента звука от него е доста нецивилизован :D

В допълнение ще кажа че колата от завода е трябвало да излезе директно с чарджъра.
п.п Къде е пипал немец нищо не става .

Едно малко видео
https://onedrive.live.com/?cid=960f7f58 ... P%2DfJk134
Последна промяна от mtrx на 06 юни 2016, 12:17, променено общо 3 пъти.
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
JoroP
Мнения: 326
Регистриран: 03 януари 2015
Репутация: 65
Автомобил: IS 200
Местоположение: Варна

Re: IS200 supercharged !

Мнениеот JoroP » 24 апр 2016, 18:59

Браво колега, благородно ти завиждам.

Да споделиш впечатления от динамика и ускорение, в кой диапазон и идва силата.

Колата настройвана ли е на дино, има ли графика или предполагаем въртящ момент и мощност?

С какъв компютър се кара в момента?

И ако не е тайна можеш ли да споделиш кое колко ти е излязло.

С този компресор обръщат ли се глави :-D чува се доста.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот mtrx » 24 апр 2016, 19:04

Компютъра си е стандартният . Той успява да управлява до 0.6 бара без проблем.Fuel cut defender-a само се добавя на мап сензора.
Тъй като е чарджър динамиката е доста по-добра в ниските обороти и като чели на високите издъхва.

Проблема е че тъпия швабски компресор вероятно не надува достатъчно иначе трябва да е доста по-добре.
Тази седмица ако ми остане време ще видя какъв Boost постигам (гоня 0.3 бара) . Ако не се доближавам до тая стойност ще търся защо не работи както трябва компресора или ще взема друг. Така или иначе той е най-евтин от целия сетъп.

Дино по-нататък че резко го закъсах финансово покрай тия тръби , колена и прочие :)

п.п Днес минах покрай едни полицаи които доста странно ме изгледаха. Чува се от две преки някъде , а като върнеш газта и изпусне въздуха при изпреварване получаваш доста странен поглед. Един с магарцедес с компресор доста му се стъжни днес на светофара :)

Цена за целия проект - 1300-1400лв до момента.
Хубавото от цялата работа е че стойката която ми оскъпи цялата работа можем да я правим на по-ниска цена.
Ако си намериш компресор , останалите части могат да ти излезнат около 800лв или ако си по-сръчен и намериш тръбоогъвна машина можеш доста под тая цена да слезеш
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
JoroP
Мнения: 326
Регистриран: 03 януари 2015
Репутация: 65
Автомобил: IS 200
Местоположение: Варна

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот JoroP » 24 апр 2016, 19:20

Много се радвам че има хора като теб, които са минали по този път.

И аз съм си мислил за подобна интервенция, но правенето на стойката ми е било винаги най-големия Х, но вече като има място където е правена такава, нещата много се улесняват.

Ще следя темата с интерес.

Ако се организира някаква форума среща тази година да знаеш че ще бъдеш разпитван подробно :-D

П.П. Има една програмка perf expert, която изкарва подобна графика на дино. Ако искаш може да я пробваш, ако искаш да добиеш някаква представа за цифри.
Последна промяна от JoroP на 24 апр 2016, 20:28, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот mtrx » 24 апр 2016, 19:32

Стойката с ролката можем да я направим при един познат.
Имаме шаблон за нея.
Скъпото са тръбите да им ... както и скапания чарджър . Тук трябва да се внимава много защото мисля че моя е счупен както и на един познат.

Това ще видим тази седмица
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
milfor
Мнения: 467
Регистриран: 11 януари 2015
Репутация: 25
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: Харманли, Пловдив
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот milfor » 25 апр 2016, 06:34

Браво определено и аз ще е следя темата.
Не всичко което виждаш е истина! One Shot One Kill- Afghanistan SNIPER TEAM 8)
[img]https://goo.gl/images/4zNWF9[/img]

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3248
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот Tin4ou » 26 апр 2016, 00:03

Дай нещо по комерсиално, какъв е този One Drive ...
Изображение

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3295
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 124
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот Bukmop » 26 апр 2016, 00:14

Хубавите неща стават бавно,
Мернах на живо на mtrx проекта и мога да кажа, че се получава доста добре и когато има възможност ще го покаже със сигурност.
Както не веднъж съм казвал - нещата които изкарват пари са с предимство пред тези които ги харчат.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот mtrx » 26 апр 2016, 08:57

Tin4ou написа:Дай нещо по комерсиално, какъв е този One Drive ...

Там съм събрал инфо от целия проект.Просто още не е достъпно за всички.
Определено обаче трябва да измеря бууста.

@Вики - Тръбите ги измислихме перфектно.Имам само две скрити дупки в подкалника .Почти всичко съм гледал дс запаза сток
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот mtrx » 26 апр 2016, 18:02

В случай че някой го интересува тук съм събрал цялата нужна информация за целия проект.
https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... lder%2cjpg


Интеркулер - 550х140х57 (ще ви трябват две редуциращи колена 57>51мм)
части по тръбите :
ф51 тръби -
45 градусова тръба от дросела към студената част
45 градусова тръба която е малка (L би трябвало да свърши работа) пак от дросела към кулера (най долу) Ние срязахме U образна тръба. С 45 щеше да е по-добре.
Парчета от права тръба - Някъде около 30см ще стигнат
ф63 тръба -
10см заварена на Outlet-а на чарджъра
ф41
10см заварена за Bypass valve-a

Колена

ф51
4х 90 градуса
ф63
2х 90 градуса

Силиконови съединения
2х10см ф51мм

(тия всичките неща стават и за турбо защото не смятам че по друг начин минават тръбите)

Съвет за тия къде ще правят турбо пътища :
1.Не прибързвайте с купуването
2.Не натискайте колата да стане бързо - няма
3.Пригответе си солидна сума пари за колена
4.Купете си готов кит от Ebay и добавете липсващото. Излиза по-евтино
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот mtrx » 04 юни 2016, 22:44

Днес имах малко време (8 часа :shock: ) да си оправя сетъпа.
1.Благодаря на хората които ми смениха задните лагери на компресора. Остава един семеринг който ще сменя по-нататък
2.Преправих малко тръбите и нетегнах всички възможни съеднинения така че вероятността за Leak е само на две места които са лесно достъпни.
3.Оправих още един куп неща които определено са безинтересни за масата народ

В резултата. В ниските до 3-4к колата върви много добре. След това вероятно ми припъзва ремъка защото нямам възможност да го натегна (имам проблем с обтяжната ролка)

Сложих най накрая филтър така че вътре вече не си като в тролей :D
Снимка на монтираната стойка която е вече доста издрана
WP_20160603_20_36_54_Pro_LI.jpg

В случай че някой се интересува как се слагат тръбите до кулера - ЕТО! . Тая информация ако я имах щях да спестя доста пари от сетъпа си , както и доста време. Пари за скоби не пестете. С такива от железарията няма да стане въпреки ниското налягане
WP_20160604_09_25_44_Pro_LI.jpg

WP_20160604_09_49_49_Pro_LI.jpg

WP_20160604_09_52_05_Pro_LI.jpg

WP_20160604_09_52_10_Pro_LI.jpg

WP_20160604_09_52_17_Pro_LI.jpg

Почти финално нещата ще изглеждат така. Синята цигания ми идва в повече но за съжаление такива колена и маркучи намерих :)
След някакво време ще преправя кутията за въздух за да обезшумя още нещата. Рециркулацията вмомента е леко сбъркана и една от тръбите трябва да бъде заварена от другата страна. Сега е запушена с чорап :D

WP_20160604_19_54_53_Pro_LI.jpg

Съвсем скоро ще знам какъв Boost правя и съвсем скоро минавам на така нареченият Stage II ъпгрейд който би трябвало да качи двигателя до 220-240 коня . Предполагам тогава ще се разделя и с предните катализатори

п.п Гледам че Вики е оправил катеренето на файлове
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
milfor
Мнения: 467
Регистриран: 11 януари 2015
Репутация: 25
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: Харманли, Пловдив
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот milfor » 05 юни 2016, 08:12

Яко изглежда
Не всичко което виждаш е истина! One Shot One Kill- Afghanistan SNIPER TEAM 8)
[img]https://goo.gl/images/4zNWF9[/img]

pepur
Мнения: 2013
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот pepur » 05 юни 2016, 12:02

Супер изглежда,и тролейния ефект го бива във видеото.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот mtrx » 11 юни 2016, 16:39

След първите 200-300км градско ето и впечатления.

Първо си признавам че малко селската съм се движил последните няколко дни защото ужасно много бързах по срещи. Това малко наложи да се дърпат коли по светофари, да се изпреварва по екстремно и т.н. Това не ме извинява по никакъв начин.

Малко селско се получава от време на време което не ми допада.
Отделно тролейният ефект и изпускането на остатъчният въздух карат хората да те гледат накриво.

Преди компресора градско каране 15-16/100 . След компресора 15-16/100 . Тук повечето съм карал до прекъсвач което направо ме учудва. Доста "метли" съм направил и доста дърпания по светофарите. Тук ще отворя една скоба .
Драгите селяни с БМВ-та и лепенка "M Power" не им дава коне под капака :) В резултат наказах един тарикат с десен волан и сравнително нова БМВ каруца. Хубавото е че като съм на светофара колата работи точно толкова тихо колкото и друг ИС200 . Отделно много трудно ще разбереш че има нещо променяно под капака, до момента в който не потегля. Износеният съединител ме кара да потеглям от 650 оборота така че никой нищо не подозира :)

Преди компресора извънградско каране даваше около 10/100. Вчера изпратих жената на Soft reset при майка си и каза че е карала със 130-200 по магистралата. Тук обаче имам сериозен проблем. Колата влиза в авариен режим когато се опитваш да поддържаш скорост. Bypass клапана реално се затваря и компресора вкарва повече въздух , което лимитира колата на 2500 оборота докато не рестартираш колата. За това засичне на разход трудно.
Сега тоя проблем почти сме го разбрали как да го решим и се надявам в следващите седмици да го оправим. По вероятно вакумният Bypass да бъде заменен с жило (както е оригинално) . Това допълнително ще помогне на колата да набира в ниските обороти. Тост ще съкрати времето за затваряне на Bypass-а и ще го синхронизира с педала на газта. С вакуума е малко афиф цялата работа.

Като цяло съм супер доволен от резултата. Направо ме хваща яд че не го направих по рано. Ако разхода се задържи така , това ще означава че направо сме си се прецакали като сме карали без компресор.

Другия пробем който имах беше с изхвърляне на ремъка. Решението беше по-къс ремък или преправяне на стойката . Е аз избрах супер лесният вариант с ремъка и сега всичко е наред. Така със запушенините лиикове и натегнатия ремък вероятно съм ударил заветните 0.3 бара .

До края на месеца плана е да стигна 0.6 бара с другата ролка. Тогава може и да се замисля за Dyno test.
Това реално е максимума на този компютър и натоварва двигателя на около 75-80%. Максималните коне преди да фръкне всичко се постигат с друг компютър . Тази стъпка е напълно безсмислена и финансово неоправдана за кола която макса и е 300 коня на двигателя с много условности.

Аз гоня заветните 220-240 на двигателя. Сега вероятно съм около 205

По нататък ще пиша резултат с по-голямата ролка и инжектори.
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3248
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: IS200 SuperCharged !

Мнениеот Tin4ou » 11 юни 2016, 19:17

От както ме светнаха, че мога да компресирам Субаруто ми влязоха мухи в главата и те чета с интерес. Keep the good work!
Изображение


Върни се в “Моят LEXUS”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост