Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Модератор: Lexus
-
- Мнения: 124
- Регистриран: 19 март 2018
- Репутация: 28
- Автомобил: RX 400h 4WD
- Местоположение: София, Варна
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Може ли да попитам за какво служи зеленият кабел под фара за мъгла?
- Tin4ou
- Мнения: 3342
- Регистриран: 01 декемрви 2009
- Репутация: 190
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: Норвегия
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Конверсия, направих я плъгин хибрид и зареждам батериите 
Извън кръга на шегата, това е DeFA устройво, което ползва 230V за да топли купето и мотора през зимата и отделно има мини зарядно, което зарежда акумулатора. Ползвам го веднъж в месеца за да възбудя акумулатора, особено ако карам колата веднъж дваж на седмица.

Извън кръга на шегата, това е DeFA устройво, което ползва 230V за да топли купето и мотора през зимата и отделно има мини зарядно, което зарежда акумулатора. Ползвам го веднъж в месеца за да възбудя акумулатора, особено ако карам колата веднъж дваж на седмица.
-
- Мнения: 258
- Регистриран: 04 март 2017
- Репутация: 61
- Автомобил: IS 220d
- Местоположение: София
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
При минус 60 зимата си е редно да имаш подгрев на купето
Лятото сигурно влизаш с хладилната чанта и я оставяш отворена 


- Tin4ou
- Мнения: 3342
- Регистриран: 01 декемрви 2009
- Репутация: 190
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: Норвегия
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Аз имам следния въпрос:
Има ли човек тук от форума, който може да ми обясни практическото приложение на екстрата, която ми държи фаровете пуснати след спиране на колата? Фаровете остават включени дори и след изгасяне на двигателя и светят докато не отворя шофьорската врата.
Колкото и да го мисля, не виждам практическа полза от тази глупава "екстра". Няколко пъти вече гася колата от страната на пасажера и забравям, че фаровете остават пуснати. Добре, че акумулатора държи все още...
Другия ми въпрос е дали може да се изключи тази ненужна функция?
Има ли човек тук от форума, който може да ми обясни практическото приложение на екстрата, която ми държи фаровете пуснати след спиране на колата? Фаровете остават включени дори и след изгасяне на двигателя и светят докато не отворя шофьорската врата.
Колкото и да го мисля, не виждам практическа полза от тази глупава "екстра". Няколко пъти вече гася колата от страната на пасажера и забравям, че фаровете остават пуснати. Добре, че акумулатора държи все още...
Другия ми въпрос е дали може да се изключи тази ненужна функция?
- Д. Ив.
- Мнения: 2630
- Регистриран: 19 ноември 2010
- Репутация: 166
- Автомобил: IS 220d
- Местоположение: София
- Контакти:
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Не може. И на IS е така, питай Мариан 

Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
-
- Мнения: 2658
- Регистриран: 21 февруари 2011
- Репутация: 52
- Автомобил: IS 200
- Местоположение: София
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Така е и при ис 200,изключително глупаво нещо,даже не знам каква екстра може да бъде това
- Tin4ou
- Мнения: 3342
- Регистриран: 01 декемрви 2009
- Репутация: 190
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: Норвегия
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
На СТ200h също беше така.... Екстра "изтощи ми акумулатора". Все се надявах , че някой ще има логично обяснение.
-
На линияBukmop
- Site Admin
- Мнения: 3533
- Регистриран: 02 октомври 2007
- Репутация: 234
- Автомобил: IS 200
- Местоположение: София, Силистра
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Само черна нинджа (такуми) може да обесни на друга черна нинджа (такуми) логиката на тази "екстра" и аз 2-3 пъти съм оставал без акумулатор заради тази екстра.
- Tin4ou
- Мнения: 3342
- Регистриран: 01 декемрви 2009
- Репутация: 190
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: Норвегия
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Здравейте отново!
След приятната лятна почивка и изминатите над 7000км за 3-4 седмици до България и обратно дойде време за смяна на консумативи. Маслото ми беше вече на 19 000км от последната смяна и реших същевременно да сменя задни дискове с накладки и накладки за ръчна спирачка наведнъж.
При последната смяна в Тойота, пичуете са решили, че е ОК да сложат 5w30 масло, въпреки че в книжката изрично се набляга на 0w20. Аз разбирам, че светът не е свършил, но мразя, когато не се спазват препоръките на производителя, та си купих 7л Castrol Edge 0w20. Ето и останалите чарколяци:
Хората са казали, че който не внимава, прави нещата по два пъти. Когато си прибирах нещата от дилъра, изобщо не обърнах внимание, че са ми дали челюсти за ръчната спирачка само за едното колело. За тези, които не са сменяли, ще добавя, че тези за от ляво не пасват на дясното колело и обратно. За мой късмет (единствен за цялата вечер) започнах с правилното колело и след като го разглобих тотално, установих, че имам части само за едната страна. Ето как изглеждаха старите дискове:
Някой може би си мислят, че в тия 9 годишни оригинални дискове има още хляб, но ето и снимки от вътрешната страна на диска, която не се вижда преди да се разглоби всичко.
Накладките също не бяха цъфнали и вързали.... Или по правилно е да се каже, че бяха само цъфнали
Колкото и човек да бачка с мерак и песен на уста, от мен да знаете, че винаги има вероятност нещата да отидат "у гората". На въпросното първо колело, единия от болтовете, които държат водача на накладките беше запекъл много сериозно. Аз, разбира се, подходих много наивно и при един от напъните да го развия, прещипах нерв на кръста, при което хвърляйки инструментите, седнах и останах на място в адска агония. За тези (такива като мен), които не са изпитвали такова преживяване преди, ще кажа че болката в кръста е толкова силна, че единственото, което успях да направя е, да си изкарам телефона от джоба и да извикам един приятел да дойде и да сглоби колата обратно, за да мога да се прибера някак си до вкъщи. Той като пристигна и ми видя жалкия вид, сгърчен на пода, ме съжали и реши да поеме инициативата и да смени диска вместо мен
"Ти си я разглобил почти, дай ще оправим поне едната страна" - вика той. А аз седя и се чудя за къде да се хвана, за да се изправя. Както и да е, съгласих се на това безумие. Какво можеше да се обърка повече, нали така ?
Бързайки да изкара диска, изнервен от моето хленчене и дуднене отстрани през цялото време, забравихме да разхлабим челюстите на ръчната от цилиндърчето за настройка и при ваденето на диска се усукаха пружините и челюстите и диска се заклини. Ни напред, ни назад. След час опити стигнахме до извода, че трябва да режем диска, за да откачим държачите на накладките. Шлайфа е голяма работа. Ситуацията беше хем трагична, хем комична. Съжалявам, че нямам снимки от интервенцията, но кръста толкова ме болеше, че едвам си стоях на краката. А и като виждаш, че нещата отиват по дяволите още повече, изобщо не ми беше до снимки.
Както и да е. Направихме един технологичен отвор на диска, който приличаше повече на онези триъгълничета, които правят на дините на пазара, когато искат да ти покажат колко е зряла, разкачихме накладките през него и диска излезе заедно с тях. Разбира се, се разхвърчаха пружинки, шайби и пластинки навсякъде, но нищо вече не можеше да ни бутне психически.
Колегата сложи новите части, събра всичко и монтирахме колелото. Аз някак си се дотътрих до вкъщи, а кръста вече ме болеше толкова силно, че не можех да стоя в никаква поза. Намазах 2 седмици болничен, а жената ме гледаше като фараон в къщи.
След приятната лятна почивка и изминатите над 7000км за 3-4 седмици до България и обратно дойде време за смяна на консумативи. Маслото ми беше вече на 19 000км от последната смяна и реших същевременно да сменя задни дискове с накладки и накладки за ръчна спирачка наведнъж.
При последната смяна в Тойота, пичуете са решили, че е ОК да сложат 5w30 масло, въпреки че в книжката изрично се набляга на 0w20. Аз разбирам, че светът не е свършил, но мразя, когато не се спазват препоръките на производителя, та си купих 7л Castrol Edge 0w20. Ето и останалите чарколяци:
Хората са казали, че който не внимава, прави нещата по два пъти. Когато си прибирах нещата от дилъра, изобщо не обърнах внимание, че са ми дали челюсти за ръчната спирачка само за едното колело. За тези, които не са сменяли, ще добавя, че тези за от ляво не пасват на дясното колело и обратно. За мой късмет (единствен за цялата вечер) започнах с правилното колело и след като го разглобих тотално, установих, че имам части само за едната страна. Ето как изглеждаха старите дискове:
Някой може би си мислят, че в тия 9 годишни оригинални дискове има още хляб, но ето и снимки от вътрешната страна на диска, която не се вижда преди да се разглоби всичко.
Накладките също не бяха цъфнали и вързали.... Или по правилно е да се каже, че бяха само цъфнали

Колкото и човек да бачка с мерак и песен на уста, от мен да знаете, че винаги има вероятност нещата да отидат "у гората". На въпросното първо колело, единия от болтовете, които държат водача на накладките беше запекъл много сериозно. Аз, разбира се, подходих много наивно и при един от напъните да го развия, прещипах нерв на кръста, при което хвърляйки инструментите, седнах и останах на място в адска агония. За тези (такива като мен), които не са изпитвали такова преживяване преди, ще кажа че болката в кръста е толкова силна, че единственото, което успях да направя е, да си изкарам телефона от джоба и да извикам един приятел да дойде и да сглоби колата обратно, за да мога да се прибера някак си до вкъщи. Той като пристигна и ми видя жалкия вид, сгърчен на пода, ме съжали и реши да поеме инициативата и да смени диска вместо мен

"Ти си я разглобил почти, дай ще оправим поне едната страна" - вика той. А аз седя и се чудя за къде да се хвана, за да се изправя. Както и да е, съгласих се на това безумие. Какво можеше да се обърка повече, нали така ?
Бързайки да изкара диска, изнервен от моето хленчене и дуднене отстрани през цялото време, забравихме да разхлабим челюстите на ръчната от цилиндърчето за настройка и при ваденето на диска се усукаха пружините и челюстите и диска се заклини. Ни напред, ни назад. След час опити стигнахме до извода, че трябва да режем диска, за да откачим държачите на накладките. Шлайфа е голяма работа. Ситуацията беше хем трагична, хем комична. Съжалявам, че нямам снимки от интервенцията, но кръста толкова ме болеше, че едвам си стоях на краката. А и като виждаш, че нещата отиват по дяволите още повече, изобщо не ми беше до снимки.
Както и да е. Направихме един технологичен отвор на диска, който приличаше повече на онези триъгълничета, които правят на дините на пазара, когато искат да ти покажат колко е зряла, разкачихме накладките през него и диска излезе заедно с тях. Разбира се, се разхвърчаха пружинки, шайби и пластинки навсякъде, но нищо вече не можеше да ни бутне психически.
Колегата сложи новите части, събра всичко и монтирахме колелото. Аз някак си се дотътрих до вкъщи, а кръста вече ме болеше толкова силно, че не можех да стоя в никаква поза. Намазах 2 седмици болничен, а жената ме гледаше като фараон в къщи.
- Tin4ou
- Мнения: 3342
- Регистриран: 01 декемрви 2009
- Репутация: 190
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: Норвегия
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
След като травмата отшумя, реших да довърша започнатото. Този път, действах с изключителна предпазливост, всички болтове се пръскаха с WD40, напъни само в ръцете и в най-удобна позиция, очила, ръкавици, късметлийския челник на главата, абе "парен - супа духа" е казал народа 
Всичко мина по вода този път. Ето и малко снимки. Както се вижда, старите накладки за ръчната са като нови!
След като видях, че ми върви този път, подхванах и маслото. Единственото по-нестандартно тук, е филтъра:
Филтър от камион! Първо се развива малкото капаче отдолу, после наръгвате една пластмасова "фуния-адаптер", която си идва с новия филтър и маслото от филтъра изтича през нея и след това развивате капачката с ключ 65/14 (65мм с 14 резки). Много интелигентна работа, сменяш масло без да се цапаш.
Ето още едно нещо, което го има и при камионите - двигателна спирачка
Налях 5,8л и сега ще покарам 50-100км да видим дали ще има нужда от доливка. Засега седи добре на щеката. Това, което ме зарадва много е, че старото масло не беше мръднало и милиметър надолу за почти 20 000км. Единственото, което ми направи силно впечатление е, че миришеше адски много на изгорели газове, което не знам дали е нормално ?!
Поздрави от пишман механика

Всичко мина по вода този път. Ето и малко снимки. Както се вижда, старите накладки за ръчната са като нови!
След като видях, че ми върви този път, подхванах и маслото. Единственото по-нестандартно тук, е филтъра:
Филтър от камион! Първо се развива малкото капаче отдолу, после наръгвате една пластмасова "фуния-адаптер", която си идва с новия филтър и маслото от филтъра изтича през нея и след това развивате капачката с ключ 65/14 (65мм с 14 резки). Много интелигентна работа, сменяш масло без да се цапаш.
Ето още едно нещо, което го има и при камионите - двигателна спирачка

Налях 5,8л и сега ще покарам 50-100км да видим дали ще има нужда от доливка. Засега седи добре на щеката. Това, което ме зарадва много е, че старото масло не беше мръднало и милиметър надолу за почти 20 000км. Единственото, което ми направи силно впечатление е, че миришеше адски много на изгорели газове, което не знам дали е нормално ?!
Поздрави от пишман механика

- loxs
- Мнения: 623
- Регистриран: 10 януари 2017
- Репутация: 224
- Автомобил: RX 400h 4WD
- Местоположение: София
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Tin4ou написа:Source of the post жената ме гледаше като фараон в къщи
Цялата тая работа ми изглежда като net positive на цената на малко болка

- Tin4ou
- Мнения: 3342
- Регистриран: 01 декемрви 2009
- Репутация: 190
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: Норвегия
Стар мембър с нов автомобил - RX450h
Докато сменях маслото забелязах, че нагревателя на DeFA-та, който подгрява мотора, се е измъкнал от гнездото си. Лошото е, че е паднал точно върху полуоската и от там се е триел яката желязо в желязо всеки път, когато колата е била в движение. Предполагам при 200км/ч по магистралите оборотите на полуоската са покъртителени, та метала около нагревателя се беше стопил и беше приел формата на пръта, в който се е търкал.
Та седя си аз и чакам да се източи маслото и гледам няква метална висулка виси от пръта на полуоската
Свалих нагревателя и поръчах нов.
Така всъщност е изглеждал на младини:

Та поуката е, че винаги трябва да си оглеждате колите отдолу, никога не се знае какъв заек може да изскочи от шапката
Та седя си аз и чакам да се източи маслото и гледам няква метална висулка виси от пръта на полуоската

Свалих нагревателя и поръчах нов.
Така всъщност е изглеждал на младини:

Та поуката е, че винаги трябва да си оглеждате колите отдолу, никога не се знае какъв заек може да изскочи от шапката

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост