Пак странно поведение на волана на RX400h

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 356
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 79
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот loxs » 10 ное 2017, 17:32

Така... сега ще налея още масло в огъня :D. След като си смених спирачките, задните от които бяхя тотално запекли, дърпането на дясно сякаш изчезна. Според майстора ми има някаква логика, защото според него едната накладка (от вътрешната страна, но не може да си спомни дали на дяснното или лявото колело) е била в постоянен контакт с диска.

Разбира се, всички други симптоми остават и ще продължавам да им търся причината.

dmdimitrov
Мнения: 126
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 16
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот dmdimitrov » 11 ное 2017, 14:17

loxs написа:Source of the post е била в постоянен контакт с диска

Чисто логично погледнато, ако е така, нямаше ли много бързо да свърши феродото и би почнало да стърже на желязо? Като ги видях наживо преди да ги смениш, ми изглеждаше че задните дискове не бяха "ползвани" от десетки хиляди километри.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 356
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 79
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот loxs » 11 ное 2017, 16:57

Не знам, вече не мисля логично за тези неща - след като всички ми казаха, че нищо и няма...

hzhelev
Мнения: 36
Регистриран: 10 ноември 2013
Репутация: 6
Автомобил: RX 400h 4WD

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот hzhelev » 15 ное 2017, 08:54

Дори и след преминаване на реглаж преден/заден мост ли продължава да дърпа?
С пружинно или въздушно окачване си?

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 356
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 79
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот loxs » 15 ное 2017, 10:11

Всички хибриди са с пружинно окачване това поколение до колкото знам. Прочети цялата тема, там пише че на всички ни дърпа и след реглаж. При мен сякаш наистина спря да дърпа след ремонта на спирачките

dmdimitrov
Мнения: 126
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 16
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот dmdimitrov » 15 ное 2017, 12:35

Аз ходих миналата зима на реглаж два пъти на две различни места и хората и в двата сервиза казаха, че няма какво да регулират, защото сходимостта е перфектна.
Днес обаче отидох да сложа пак зимните гуми и ги завътрях на кръст - задна дясна от миналата година сега отиде отпред от ляво и задна лява отпред от дясно. В момента нямам никакво дърпане. Явно дърпането миналата зима е било от кофти гума, не знам на какво друго да го отдам.

hzhelev
Мнения: 36
Регистриран: 10 ноември 2013
Репутация: 6
Автомобил: RX 400h 4WD

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот hzhelev » 15 ное 2017, 19:06

Нямам никаква представа дали всички хибриди от нашето поколение са на пружини или не - както и да е.
Има някаква логика да имаш подобрение след ремонта на спирачките, но ако задържането им е било причината, то трябва доста да е задържал апарата и щеше да го усещаш дори в движение и ускорение.... както и да е... лагера го изключи като опция за дърпането в някаква посока.
Аз имам друго предложение. При мен всичко е наред. Имам леко дърпане в дясно, но аз като си паркирам колата и виждам как предна дясна гума е леко отворена... та да не изпадам в излишни приказки... Виждаме се и си разменяме джантите за 10-20км и караме с двете коли...

a_atanassoff
Мнения: 159
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот a_atanassoff » 17 ное 2017, 08:09

Така, поредност на действията и рекапитулация:

1. Сменени предни амортисьори и предни+задни дреболии (тампони, маншони, биелети);
2. Сменени 4х спирачни комплекти дискове+накладки;
3. Стенд 1;
4. Стенд 2 (на различно място);
5. Стенд 3 (на същото място като стенд 1), безплатен;
(разход 2150лв тотал)
=> На този етап дърпането надясно си е все така налице, както и при купуването на колата
6. Открит офсет на волана с 12 градуса надясно;
7. Опит за калибриране на сензора за ъгъла на волана и резултатът е, че утрепахме сензора :oops: :cry: При цена от 890лв за ОЕМ част си намерих и поръчах употребяван за 70лв от Литва; (в mobile.bg намерихме 1 в София на цена 200лв с включен лентов кабел към сензора, но не го купих заради риска - рекох си, че ако няма да стане с 2ра ръка сензор и се наложи да се бръкна с 890лв, по-добре рискът ми да е 70лв. Risk mitigation, ко да праиш - професионална болест :lol: )
8. Едва вчера пристигна сензорът и на секундата бе замъкнат в гаража. Безпроблемни и безплатни демонтаж/монтаж и калибрация, всичко на всичко 20мин;
9. По време на калибрирането воланът влиза в кратък цикъл на вибриране като част от процеса. Явно нещо му хрумна на моя инженер и след калибрирането вдигнахме колата на стенд, аз вътре. Въртях волана наляво, надясно, симулирах вибрирането на волана, както си го прави компютърът по време на цикъла на калибриране на сензора за ъгъл на волана. Бързо и докрай в двете посоки, бавно и докрай в двете посоки, пък бързо+бавно само на по 12-15 градуса... абе около 15 минути въртене с какви ли не движения, като през цялото време Васко отдолу под колата ръчкаше нещо с едни огромни гаечни ключове, с пневматичен винтоверт и с... чук :mrgreen: . Постоянно искаше от мен да му докладвам за промяна в усилието, необходимо за въртене на волана. Накрая ми каза "Готово. Имаше малък луфт в рейката.".

Сега колата е "чисто нова" - няма теглене наникъде, няма потропване :shock: :D Толкова е по-различна возията, че ахвам. Дори и по гладки пътища с видим наклон наляво и надясно, колата върви... направо!! :shock: :shock:

================
Важно е да отбележа, че допреди изобщо да стигна до смяна на детайли по ходовата част, както и веднага след смяната им, воланът на колата се въртеше чувствително затруднено. Тъй като жена ми я кара, а аз не :(, за мен беше изненадващо, че воланът се въртеше с усилие. По думите й, тя не е усетила нищо такова.
След процедурите по смяна на сензора, воланът се завърта с върха на кутрето - толкова е лек. Но не помръдва, когато го оставя по време на движение. Според Васко, когато сензорът не работи адекватно и не подава вярна информация към ECUто, е напълно възможно да не се подава и адекватна енергия за усилване на волана, резултат от което би било затруднено въртене и/или непостоянно поведение на волана.
Когато изгорихме стария сензор, де факто не сме правили нищо различно от стандартни процедури - просто по време на калибрирането, като че ли софтуерът "заби", и след 2 минути чакане просто изключихме захранването от ключа - това далеч преди да стигнем до където и да било, камо ли до вибриране на волана (което се случва някъде след 52% на цикъла на калибриране).
Аз си правя извода, че старият сензор е бил полуумрял или на умиране така или иначе.
================

Апропо, междувременно ми пристигна и накрайникът за резервната гума от Лио (20лв тотал, доставен до офис на Еконт), така че затегнах и нея - имаше сериозна хлабавина. Така че и без потропване останах :)

Тъй като не съм правил тест драйв между смяната на сензора и обирането на луфта на рейката, за мен изводът е, че е възможно решението на проблема при мен да е комплексно от двете операции - калибриране на сензор, да няма офсет наникъде, и изчистване на луфта на рейката.

Та сега жена ми кара обновена луксозна кола... аз трябва да съм много щастлив! :twisted:

Успех!

P.S. за loxs:
Ако прибегнеш до смяна на сензора, имай предвид, че след смяната излизат 2 грешки, свързани с движението на фаровете (завиването на фаровете). Логично е тази функция да е "закачена" за същия сензор. Софтуерът не може да изчисти грешките, т.е. казва "процесът на изчистване на грешките приключи успешно", но тези грешки си седят. Палиш колата, правиш кръгче или две, и изчезват.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

DrDevil
Мнения: 159
Регистриран: 04 март 2017
Репутация: 26
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот DrDevil » 17 ное 2017, 11:11

Евала!

Потребителски аватар
BLShark
Мнения: 222
Регистриран: 02 юли 2015
Репутация: 33
Автомобил: IS 250

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот BLShark » 17 ное 2017, 12:30

А кординати на този твой инж. Васко ще предоставиш ли?

a_atanassoff
Мнения: 159
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот a_atanassoff » 17 ное 2017, 12:44

Да, казва се Васил Радомиров, тел. 0898680554, сервизът му се казва “В и В 2006”, намира се зад тенискортовете на стадион Пловдив (на едно място са няколко сервиза и гумаджия). Васко е one-man-show, работи сам. Не е никак евтин, но е перфекционист. Отказва работа на хора, които идват с искане за евтино и набързо. Обикновено издава колите в рамките на ден.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 356
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 79
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот loxs » 17 ное 2017, 21:33

a_atanassoff написа:Source of the post Васил Радомиров, тел. 0898680554, сервизът му се казва “В и В 2006”, намира се зад тенискортовете на стадион Пловдив (на едно място са няколко сервиза и гумаджия)


Уау... значи ще се ходи до Пловдив. Мисля, че Васко няма да има проблем да повтори процедурата (поне от гледна точка на диагностика) с луфта на рейката. Остро подозирам, че и аз го имам въпросния луфт, защото воланът ми е осезаемо по-тежък от на колегата dmdimitrov, а и напоследък усещам някакви "проскърцвания" и "намествания" когато правя остри завои (маневри на паркинг). Въпросът ми е, според теб (ще го питам и него), какъв е шанса да повреди сензора ако не се опитва да го калибрира? Другия вариант е да си намеря и аз един сензор предварително, преди да потегля за там :D

Edit: Още един въпрос. Има ли надежден начин да сме сигурни, че датчикът дошъл от ebay е здрав, или просто монтираме и гледаме какво ще стане?

a_atanassoff
Мнения: 159
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот a_atanassoff » 18 ное 2017, 09:10

loxs написа:Source of the post Уау... значи ще се ходи до Пловдив.

Писах ти ЛС.
Относно проскърцванията - доколкото знам, наскоро си сменил амортисьори? Аз също, и също ОЕМ от Лио. Лагерът на десния се оказа нещо недораздвижен и, след като го качихме, се появиха шумове при завиване, подобни на тези, които описваш. Васко го свали, извади лагера, раздвижи го и му направи някакво вуду почистване, качи го обратно и всичко изчезна. Отново негово мнение - при дълъг престой по складове, както и при транспорт и handling, фини боклучета се натрупват по и в лагерни елементи. Особено малки лагерни елементи (лагерчето в горната част на амортисьора е, на око, дебело около 5-7мм).
Добре дошъл си в Пловдив, "моят майстор" не е нищо повече от много опитен и знаещ професионалист с "екстра" перфекционизъм :D

Ъпдейт: Май ти пратих 2 почти еднакви ЛС. Второто е по-пълно 8)
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 356
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 79
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот loxs » 18 ное 2017, 21:15

Странно, нямам нито едно ЛС. Някакъв проблем с форума? Ще пробвам сега аз да ти пиша.

Edit: не става. Уж се пращат съобщения (не дава грешки), но после ги няма нито в изходяща кутия, нито в изпратени

seafish
Мнения: 9
Регистриран: 19 март 2018
Репутация: 5
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София, Варна

Пак странно поведение на волана на RX400h

Мнениеот seafish » 15 юни 2018, 14:59

Здравейте,
Точно за тази тема съм, изчетох всичко и все пак моля за синтезирана помощ!
Впечатлен съм от този автомобил, и нашият екземпляр на 168 000 км е изключително запазен. Единственото с което не мога да свикна са гореописаните проскърцвания, нещо като понамествания при завиване с ниска скорост; понякога ги чувам при въртене на волана на място; при ускорение и при спиране. Усещат се и се "чуват" само във волана като глухо "пук". Колата не тропа в дупките(вози сравнително твърдо, но няма шумове освен от гума влизаща в дупка). Воланът по мое мнение се върти леко, но май може и по-добре. При неравен терен, волана си следва неравностите, заедно с гумите и си дърпа натам.
До сега:
- Април. След неуспешен опит да отида до Автолаборатория, се замъкнах на едно място във Филиповци, където ми изготвиха "чек лист" и в него ми предписаха тампони на предни амортисьори (не ги смених там, не съм ги сменил още) Казаха ми че са с лагери, набити в тях и се сменя целия елемент (оказа се че не е така)
2018-05-08 16.40.43.jpg
2018-05-08 16.40.51.jpg

- През Май бях за една седмица във Варна, поръчах си въпросните "тампони" за моя VIN JTJHW31U402041804 от Lio (отидох да си ги взема директно от него. Той има голям сервиз, но липсваха монтьори. Явно са изчезващ вид :) ) После при един майстор, препоръчан ми от приятел... гледа, пипа, разклаща и ми каза че няма нужда да ги сменям... Не че можех, защото нямах по-важната част, лагерът :oops: Той обаче ми показа някакво малко разместване на някакво гумено ли беше, не мога да се сетя, елементче от едната страна на рейката. От другата страна си седеше правилно. Не ми предложи да правим нищо по колата, но мен това пукане си ме тормози.
Отказах се за извесно време. Сега си имам едни тампони в гаража и мога да си ги ползвам за преспапие :) Луфт в рейката или лагрче на тампоните на амортисьорите или нещо друго?
Изображение


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост