2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

a_atanassoff
Мнения: 140
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 56
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот a_atanassoff » 11 юни 2018, 20:12

8-10ти юни тази година замъкнах любимата си играчка за риба за втори път. При положение, че първият път беше на морето и само по асфалт (въпреки очевидната му липса по черния локален път от главното шосе към плажа Атия до Черноморец), реално именно вторият път се брои за офроуд.
ТЕЦ Марица Изток 2, на северния бряг на "Топлото" - там достъпът за риболов е свободен, а пътят е черен. Много, ама много черен, 2.5-километров! Плодовит лепкав чернозем, който, в комбинация с дъждовна вода, се превръща в нещо средно между втечнена пластмаса и втвърдено лепило Ц-200 :twisted:
Пристигнахме надвечер в петък 8ми юни, като от 4ти до 6ти беше валяло спорадично по няколко пъти на ден, а на 7ми се беше изсипал нечовешки порой, свлякъл част от нивата над язовира в язовира. След ден съхнене, пътят изглеждаше така:
IMG_0039.JPG

След много четене из всякакви англоезични форуми, както и тук, за себе си бях преценил, че трябва да бъда много внимателен с моя Лекс, така че да не го потроша. В иноземските форуми изрично се наблягаше на неспособността на колата да се справя именно с кал. Затова и бях решил да си подбирам пътя максимално внимателно, без никакво бързане, с увеличен клиърънс и прочее осторожности :idea:
Нямах психическа подготовка за предстоящите "филми", затова и снимковият материал е недостатъчно подробен, но мисля, че ще добиете някаква представа за обстоятелствата все пак. Ето, например, как изглежда коловозът в 30-55см кал:
IMG_0040.JPG

...ндааа, вляво са си около 55 сантиметра гадна лепкава гнус с консистенцията на болкит :| А това, което изглежда като трева, е всъщност тресавище :cry: Какво се случва с колите в него ще се види малко по-долу :lol:
При първата такава отсечка (това са местата, на които нивата се е свличала по самия коларски път по естествения наклон, в търсене на път към най-ниската част, e.g. водите на язовира) вдигнах клиърънса, минах на ръчна (1-ва предавка) и изключих VSC:
IMG_0061.JPG

...да, моята японска любовница си има такава екстричка - копче за офроуден кеф :mrgreen:
Тъй като преминаването мина без каквито и да било наченки или загатвания за затъване, хлъзгане или носене, през следващите такива петна (всяко дълго между 15 и 80 метра) пробвах с по-малко fine tuning, като последния километър изкарах на N-клиърънс, автоматик и включена VSC.
Не намирам думи да изразя възхищението си от това как колата ми се справи :!: :shock: ! Особено след дълбочинното облъчване, собственоръчно предприето от мен чрез изчитане на къде-що има предупреждения и препоръки, очакванията ми бяха за битка с природата, имах заделен бюджет от 150лв за помощ от трактор, а с моя приятел, с когото бяхме в приключението, бяхме и психически подготвени просто да си се върнем в Пловдив същата вечер.
И определено имаше защо - пътят беше "осеян" с оставени намясто автомобили, чиито шофьори са се уплашили. А пък имаше и такива (това са колите на двама приятели, които бяха пристигнали сутринта от Трявна):
IMG_0045.JPG
IMG_0047.JPG

Пасата (2003 1.9TDI Syncro) го измъкнах от калта на първа, ръчна, с изключена VSC, като стрък зелен лук - едва го усетих изобщо. Яд ме е, че не ми хрумна да снимам за форума - просто идеята за описване на ситуациите за форума ми дойде много късно - първоначално имах намерение просто да драсна няколко реда за впечатленията ми от едно ходене за риба по кален път и нищо повече. Обаче, след като се наложи да вадя и това:
IMG_0046.JPG

...ми проблесна, че всъщност моят "паркетник" се превръща в спасител и това е нещо, което трябва да се знае от почитателите на марката!
Джипката е 2001 TLC 3.0D 130k.c., ръчна СК - с всичките му там салтанати за офроуд шофиране. Влязла в "тревата" и останала там:
IMG_0048.JPG

Ето как изглежда задна дясна след час и половина копаене на смени:
IMG_0052.JPG

Важно е да се отбележи, че 1) ходихме с моята кола до селото и обратно, за да търсим лопати и мотики (т.е. удвоих прехода през калищаците); 2) след изваждане на една лопата кал, почистването на самата лопата, за да бъде приведена отново в годна за копаене, отнема няколко минути! Адски лепкав и тежък кошмар :evil:
А така изглежда "царицата на офроуда" TLC след победоносната интервенция на по-луксозния й и по-нежен брат:
IMG_0057.JPG
IMG_0054.JPG

Тук бай Пич слиза да погледне какво изпуши със син дим и замириса на изгорял бакелит отпред отляво 8)
IMG_0056.JPG

Междувременно, докато напъвах TLC-то, скъсахме едно метално въже :!:, скъсахме с плоското въже пък и някаква метална скоба за теглене, но като цяло плоското въже се оказа по-удачният прибор, заради ластичния му ефект :!: :)
Между спасението на редник Пасат и TLC, прекарах 1 Mazda 5 и една Mazda 626 през 2 60-ина метрови отсечки в такова състояние. (Ядосах се на малоумието на шофьорите им, че изобщо се бяха наели да минават! Според мен, човек следва да бъде и разумен, а не само воден от мерака "искам, та искам, затова ще тръгна, пък каквото стане. Зарекох се повече да не помагам на откровено глупави хора).
Не беше лесно да извадя Тойотата :!: Опитах доста пъти, с всякакви възможни settings при мен, с много газ, с ECT Snow on, на ръчни, на автоматик и крайният резултат бе постигнат с клиърънс L, ръчен режим, VSC off и много газ.
Моето возило се държа през цялото време като същински самурай и буквално "не трепна" - направих поне 20 обратни завоя на места, в които нищо друго на 4 колела и изискващо В-категория не успя да мине направо! Ето и общото външно състояние на триумфиращия паркетник след всички победи, 3 на брой + едно оргазмено изпълнение в "тандем" не с кого да е, а с Toyota Land Cruiser:
IMG_0043.JPG
IMG_0044.JPG
IMG_0050.JPG
IMG_0051.JPG
IMG_0059.JPG
IMG_0041.JPG
IMG_0042.JPG

...апропо, in the process бяхме натоварени ей така:
IMG_0049.JPG

Разбира се, след като всичко се укроти, се дупих да изскубна всички буци кал от главини, накладки, дискове, амортисьори и всички места, до които успях да се докопам с ръка. Днес си я измих и я замъкнах при Васко, качихме я на стенда и я огледахме. С изключение на малко засъхнала смес от калищак и треви, набита под прага на някаква кора, няма абсолютно никакви поражения. Всъщност, отдолу колата е чиста и през цялото време, докато джитках на високи обороти из чернозема, нито веднъж не завлачи корем никъде! Ground clearance е повече от достатъчно.
Не знам доколко точно е ясно какво се опитвам да покажа, но това, което мога да ви кажа, е, че Lexus RX 350 MK1 не е спряганият за строго-асфалтов паркетник. По моите наблюдения, това си е една много корава машина, предвидена да се справя с много повече от "стандартни" разкаляни пътища, дъжд и (вероятно) сняг. Не казвам, че попрището й е в калта :D Аз поне не мисля да я въвличам често в такива премеждия, но смело заявявам, че си заслужава човек да й се довери и да не се страхува, че ще бъде подведен - просто няма да стане така.
:) Забавлявах се с мнението на моите приятели, чиито коли спасявах от хватката на чернозема, и с коментарите на дошлите да гледат шоу, никой никога недокосвал такава кола - "...ами то няма как да има 300 коня под капака, да струва колкото апартамент в София като нова, и да закъса като Крали Марко на Косово поле!" :lol:
Май излязоха прави :idea: :!: :arrow:
Последна промяна от a_atanassoff на 12 юни 2018, 10:10, променено общо 2 пъти.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

pepur
Мнения: 1990
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 85
Автомобил: RX 400h 4WD

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот pepur » 11 юни 2018, 20:33

Майстор на белетристика,браво :D .
П.С Ако издадеш някога труд ще си купя няколко броики и ще настоявам за автограф :lol: .

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3213
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот Tin4ou » 11 юни 2018, 20:55

Абе кеф цена няма. В твоя случай даже няма и поражения, въпреки тежкия терен. А чувството след като измъкнеш някой закъсал от някъде е невероятно. Хем ти стане готино, че си направил правилния избор на автомобил, хем и се кефиш, като гледаш усмивката на човека, който е бил в безизходица. Аз редовно ги вадя като репи зимата тук, винаги си нося чифт колани в багажника. С Лекса още не съм имал възможността, но съм сигурен, че няма да има грижи.

Един съвет. Тази победа да не ти слага големи криле, че и този автомобил, като всички останали си има предел на възможностите. Както ти самият каза - независимо на какво си се качил, главата винаги трябва да е с теб :D
Изображение

a_atanassoff
Мнения: 140
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 56
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот a_atanassoff » 11 юни 2018, 21:20

Tin4ou написа:Source of the post В твоя случай даже няма и поражения

Абсолютно нищо видимо.
Едно единствено притеснение имам - днес, от спряло положение, при пресичане на път с предимство, дадох кикдаун и колата вдигна 5500-5600 оборота, а ускори осезаемо по-бавно от друг път. Възможно е да си въобразявам, но никога не бях виждал такива обороти на тази кола, а пък, същевременно, досега винаги е била дяволски рязка при старт от спряло положение...
Нещо хидросъединител и феродови дискове ми се мотаят из ума, но каквото и да се окаже - не е поради офроудинг, а поради вадене от калта на приятели от детинство със съмнителни умения за правилна преценка :P
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3272
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 105
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот Bukmop » 12 юни 2018, 00:47

Браво за изпълнението. Както неведнъж съм казвал доброто познаване на автомобила помага за максимално ефектифното му използване.
Ето една моя тема от преди много години, където с ИС200 изтеглих закъсал камион в пясъчна дюна

IS200 автоматик тегли ...камион ...в пясъка

На линия
loxs
Мнения: 329
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот loxs » 12 юни 2018, 11:48

Супер яко. Аз си мислех, че риболовът е мега скучна работа, пък то... ще взема да се замисля и аз за риболов, гледай ти колко забавно било :D

toteff
Мнения: 13
Регистриран: 06 февруари 2016
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот toteff » 14 юни 2018, 16:40

Това с вдигането на оборотите и липсата на рязък старт е от първите симптоми за проблем в автомата. При теглене на закъсали коли хидротрансформатора работи "на късо" - едната му част се върти с обороти доста по-високи от нормалните при потегляне, а другата е почти неподвижна и от там температурата на маслото скача рязко и маслото се прегрява и губи част от свойствата си. Според мен трябва максимално бързо да го смениш за да няма последствия за автомата. Дано се разминеш само със смяна на масло и да няма други поражения.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3213
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот Tin4ou » 14 юни 2018, 23:32

При мен на Субаруто, което е също автомат от 20 студени тръгвания се случва веднъж да губи резкия старт и тръгва все едно на полусъединител. Обикновено се случва когато запаля и тръгна след 2 секунди и колата няма време да реагира за каквото и да било. Ако е същия "ефект" и при него, мисля че няма място за притеснения. От друга страна пък, една проверка няма да навреди на никого :)
Изображение

a_atanassoff
Мнения: 140
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 56
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот a_atanassoff » 15 юни 2018, 08:34

Тъмнее ми :cry:
5303550D-5DCB-45F3-BE61-77787D77D31A.jpeg
A301AF6A-6A80-46DF-B0B9-AEF7A9289FBC.jpeg

Ще го сменям днес. Все пак, преди това, ще се консултирам с моя майстор.
От ivalin4o имам нещичко за сравнение, което не вдъхва надежда:
EF974CD6-2A0D-4048-847A-300E8CABE9CD.png

Вляво кофти, вдясно - ново масло.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 976
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 292
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот Akima » 15 юни 2018, 09:34

Прегрят трансмисионен флуид.
На ваше място също бих побързал със смяната.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

a_atanassoff
Мнения: 140
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 56
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот a_atanassoff » 15 юни 2018, 12:22

Ей такова е дереджето с маслото:
8B552F94-22CC-408B-BE53-549B5A1ADF89.jpeg
19E363F0-89DC-4073-8AE8-30A0FA7AF207.jpeg
E284C8A8-C9E9-4F88-B101-7CE9196EE323.jpeg
E45A8F09-E40E-495F-AA8E-747A7775449A.jpeg
6C513F29-778B-4F7E-B870-899D2D4225B3.jpeg
B129A197-3E78-44CC-A9D2-7EC56D0D7985.jpeg

Не изглежда много зле на светлината... но не знам как да кача видео :?:
Цветови референции:
3021E571-AD37-4B72-9FEA-1D8E947278D0.png
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2517
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 108
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот Д. Ив. » 15 юни 2018, 13:43

И аз не мисля, че е много зле.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2517
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 108
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот Д. Ив. » 15 юни 2018, 13:43

И аз не мисля, че е много зле, но най-добре го смени.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

a_atanassoff
Мнения: 140
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 56
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 офроуд/off road

Мнениеот a_atanassoff » 15 юни 2018, 18:59

Напълно обновено всичко, плюс измиване с добавка, и филтър.
Никаква разлика във вървенето на колата - все тъй гладко превключване на скоростите, без шумове, без притрисания.
Според моя механик, напълно излишен разход от 500лв :| “Насе, глупости правиш! Кой идиот ще направи двутонна джипка, че на всичкото отгоре луксозна, и ще я направи така, че скоростната й кутия да умира от теглене на три-четири други джипа?! Луд човек.”
Но вече ще спя спокойно :!: 8) :mrgreen:

Благодаря за емпатията, и хубав уийкенд на всички! :D :arrow:
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост