2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

a_atanassoff
Мнения: 159
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 10 окт 2018, 08:22

Лукойл на изхода на Габрово в посока Шипка - село Граф Игнатиево преди Пловдив с две деца и багаж от лятната ваканция:
A7852B71-47CB-47A7-B925-A88AF261A353.jpeg

Имах и по-добър резултат по същия маршрут със същия товар, 7.9л/100km, но нямам снимка.
От практическа гледна точка, да карам толкова икономично е лесно, но и малко досадно, защото често гледам в монитора. По-приятно ми е да си гледам пътя и да бърборя с хлапетата :lol: Тогава показваната стойност на разхода е 10.7л/100km, a “пълно - пълно на колонка” е 11.9л/100km. Газ.
Все така съм си доволен :mrgreen:
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

a_atanassoff
Мнения: 159
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 10 окт 2018, 09:04

Нека опиша и един проблем с газовата, който изникна през лятото.

След самата инсталация на уредбата бях подробно информиран за това какво мога да очаквам като минуси и като плюсове по време на експлоатация. Минуса с налягането и сравнително бавното зареждане вече съм го описал, както и решението на досадния проблем, когато изобщо не мога да заредя газ понякога през лятото. Не е болка за умиране, а решението (изчакване да се охлади газовата бутилка) е просто и не е сързано с допълнителни разходи.

Беше ми обяснено, че при какъвто и да било проблем, единствените неща, които да поглеждам, са двата бушона на уредбата, намиращи се под предния капак на автомобила. Един 5А бушон, намиращ се под кората на двигателя, и един 15А бушон, намиращ се до акумулатора.
15А-бушонът ми се стопи по време на чакане на опашка на границата при Маказа. Колата се "разписка" и мина на бензин. Тъй като си знаех, че бутилката ми е пълна, следвайки указанията на момчетата в Нитоаутогаз, вдигнах капака и прегледах бушоните. 15А-бушонът беше яко стопен, чак прегоряла пластмасата.
Смених го и колата си тръгна пак нормално.
Две седмици по-късно се случи същото, а след това се случи пак, след още една седмица. После и още веднъж, пак след 2 седмици.
Подчертавам, че бушонът не "изгаря" като бушон, а пластмасовото му тяло се стопява.
Септември, след като се прибрах от "ваканция", закарах колата в Нитоаутогаз, обясних им проблема, и им я оставих за 24ч.
Преди това се бях консултирал с Васко и му показах какво се случва с бушона, и той ми каза, че това е показателно за неправилно изчислено напрежение, и че лесно решение би било да се смени въпросният 15А бушон размер Midi с по-големия размер, пак 15А, но вече размер Maxi.
Газаджиите ми обясниха, че на този един бушон били свързани ГНП в бутилката и някаква платка. Решението на проблема беше разделяне на връзката на 2 - така че получих 2 бушона Midi по 15А на мястото на оригинално самостоятелния такъв.
Това се случи в началото на септември и оттогава не съм имал проблем. Проверявам бушоните много често, след почти всеки "курс" на каране, по-дълъг от 30ина минути, и двата бушона са топли, но не горещи.

Туйто засега. Ще видим следващото лято, когато пак се спуснат жегите и междуградските курсове на шофиране зачестят.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 94
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот rosen71 » 10 окт 2018, 09:37

a_atanassoff написа:Source of the post Подчертавам, че бушонът не "изгаря" като бушон, а пластмасовото му тяло се стопява.


Бушон се стопява, а не изгаря, когато:
1. токът, който тече през него е близък до номинала му, но недостатъчно голям, за да го изгори, и се случва за продължително време.
2. Лош контакт с клемите на бушона.

И двете възможности се проверяват лесно.

sokolchev
Мнения: 2594
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 34
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот sokolchev » 10 окт 2018, 11:12

Росене, не си много прав, бушон се разтапя от високия ампераж а изгаря от висок волтаж или късо :wink: от личен опит особено с музиката го казвам, че там съм го наблюдавал на живо как се топи но остава здрав

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 106
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот Tin4ou » 10 окт 2018, 12:36

Бушон гори от по-висок волтаж/ампераж и се разтапя при лош контакт или близък до стойностите му товар за по дълго време.

Колегата Росен е абсолютно прав.
Изображение

Потребителски аватар
vilik
Мнения: 4
Регистриран: 27 август 2018
Репутация: 5
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Благоевград

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот vilik » 10 окт 2018, 23:08

А за газов инжекцион с OBD връзка не си ли мислил? Предстои ми същата дилема, но не съм сигурен, че ми се занимава с течна фаза.

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 94
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот rosen71 » 11 окт 2018, 09:13

sokolchev написа:Source of the post изгаря от висок волтаж

Колега, моля не пиши глупости.
Волтажа няма нищо общо с товароносимостта на проводник. Аз през този бушон мога да ти пусна и 20 киловолта, и пак няма да изгори.
Както написах, бушоните със стопяема жичка се проектират да изгарят мигновено при ток три пъти по-голям от номиналния, и с леко закъснение при ток около 2 пъти над номиналния.
При ток близък до номиналния, превишаващ го с малко (примерно 10А бушон да го бичиш на 12А), той се разтапя от прегряване.
Същото е и при лош контакт, където прегряването е в следствие на лошия контакт, тъй като товароносимостта на контакта се понижава.
Не случайно в съвременните апаратури се ползват предпазители, които освен максимално токова имат и термична защита.

Да допълня, имам 3 висши образования, едното от което е електро :)

dmdimitrov
Мнения: 126
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 16
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот dmdimitrov » 11 окт 2018, 09:24

Колегата е прав, това едно време и аз съм учил по електротехника.... проводник/бушон изгаря от голям ток, от висок волтаж няма как да изгори.

ЕДИТ: Дори си спомням, едно време правехме едни мигащи лампи (като по дискотеките), където самата лампа светеше с газ, който палеше на около 10KV по спомен и където се правеше бобина/траф от проводник 0.1мм дебелина, който да вдигне напрежението от 12V на 10KV.

a_atanassoff
Мнения: 159
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 11 окт 2018, 10:15

Удобно ли е някой да освободи темата ми от оф-топиците, моля?
Идеята на темата е да се синтезира информация за течна фаза LPG на Lexus RX 350.
Иначе ще се върнем обратно към голямото ровичкане и непълна информация безкрай.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 94
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот rosen71 » 11 окт 2018, 21:17

a_atanassoff написа:Source of the post Удобно ли е някой да освободи темата ми от оф-топиците, моля?Идеята на темата е да се синтезира информация за течна фаза LPG на Lexus RX 350.

Колега, не се впрягай, все пак е по-добре да пише нещо вярно, но по-малко нужно в случая, колкото нещо невярно, но нужно.
Ако за тебе проблемът с топлещите ти бушони е "оф-топик", и то при МПС с газова уредба, да се молим някой ден да не четем новини от рода "Лексус с газова уредба гръмна в движение, щото му прегрели бушоните".

Идеята ми беше да поясня колко е опасно и колко невежи са в 90% от случаите всякакви майстори, които си позволяват да правят интервенции и промени по електроинсталации, без значение на кола или друго, и когато стане белята, всеки вдига рамене.
Според мен не се шегувай с инсталацията в колата си.
А смяната на греещ предпазител с друг по-голям или с два малки, е също толкова опасно. Нали когато бушоните не изгорят, следва друго-кабелът.
Още веднъж се извинявам за оф-топика.

П.П. Поискай статистика от пожарната и МВР за автомобилите, които са се самозапалили. Прочети за причините. 99% е от проблем в ел. инсталацията на МПС в следствие на интервенции.

a_atanassoff
Мнения: 159
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 67
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 16 окт 2018, 18:44

rosen71 написа:Source of the post Колега, не се впрягай, все пак е по-добре да пише нещо вярно, но по-малко нужно в случая, колкото нещо невярно, но нужно.

Не четете, колега. Темата е специфична, а не "за газовите".
Нищо лично.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост