2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

a_atanassoff
Мнения: 183
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 78
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 10 окт 2018, 08:22

Лукойл на изхода на Габрово в посока Шипка - село Граф Игнатиево преди Пловдив с две деца и багаж от лятната ваканция:
A7852B71-47CB-47A7-B925-A88AF261A353.jpeg

Имах и по-добър резултат по същия маршрут със същия товар, 7.9л/100km, но нямам снимка.
От практическа гледна точка, да карам толкова икономично е лесно, но и малко досадно, защото често гледам в монитора. По-приятно ми е да си гледам пътя и да бърборя с хлапетата :lol: Тогава показваната стойност на разхода е 10.7л/100km, a “пълно - пълно на колонка” е 11.9л/100km. Газ.
Все така съм си доволен :mrgreen:
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

a_atanassoff
Мнения: 183
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 78
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 10 окт 2018, 09:04

Нека опиша и един проблем с газовата, който изникна през лятото.

След самата инсталация на уредбата бях подробно информиран за това какво мога да очаквам като минуси и като плюсове по време на експлоатация. Минуса с налягането и сравнително бавното зареждане вече съм го описал, както и решението на досадния проблем, когато изобщо не мога да заредя газ понякога през лятото. Не е болка за умиране, а решението (изчакване да се охлади газовата бутилка) е просто и не е сързано с допълнителни разходи.

Беше ми обяснено, че при какъвто и да било проблем, единствените неща, които да поглеждам, са двата бушона на уредбата, намиращи се под предния капак на автомобила. Един 5А бушон, намиращ се под кората на двигателя, и един 15А бушон, намиращ се до акумулатора.
15А-бушонът ми се стопи по време на чакане на опашка на границата при Маказа. Колата се "разписка" и мина на бензин. Тъй като си знаех, че бутилката ми е пълна, следвайки указанията на момчетата в Нитоаутогаз, вдигнах капака и прегледах бушоните. 15А-бушонът беше яко стопен, чак прегоряла пластмасата.
Смених го и колата си тръгна пак нормално.
Две седмици по-късно се случи същото, а след това се случи пак, след още една седмица. После и още веднъж, пак след 2 седмици.
Подчертавам, че бушонът не "изгаря" като бушон, а пластмасовото му тяло се стопява.
Септември, след като се прибрах от "ваканция", закарах колата в Нитоаутогаз, обясних им проблема, и им я оставих за 24ч.
Преди това се бях консултирал с Васко и му показах какво се случва с бушона, и той ми каза, че това е показателно за неправилно изчислено напрежение, и че лесно решение би било да се смени въпросният 15А бушон размер Midi с по-големия размер, пак 15А, но вече размер Maxi.
Газаджиите ми обясниха, че на този един бушон били свързани ГНП в бутилката и някаква платка. Решението на проблема беше разделяне на връзката на 2 - така че получих 2 бушона Midi по 15А на мястото на оригинално самостоятелния такъв.
Това се случи в началото на септември и оттогава не съм имал проблем. Проверявам бушоните много често, след почти всеки "курс" на каране, по-дълъг от 30ина минути, и двата бушона са топли, но не горещи.

Туйто засега. Ще видим следващото лято, когато пак се спуснат жегите и междуградските курсове на шофиране зачестят.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 95
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот rosen71 » 10 окт 2018, 09:37

a_atanassoff написа:Source of the post Подчертавам, че бушонът не "изгаря" като бушон, а пластмасовото му тяло се стопява.


Бушон се стопява, а не изгаря, когато:
1. токът, който тече през него е близък до номинала му, но недостатъчно голям, за да го изгори, и се случва за продължително време.
2. Лош контакт с клемите на бушона.

И двете възможности се проверяват лесно.

sokolchev
Мнения: 2606
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот sokolchev » 10 окт 2018, 11:12

Росене, не си много прав, бушон се разтапя от високия ампераж а изгаря от висок волтаж или късо :wink: от личен опит особено с музиката го казвам, че там съм го наблюдавал на живо как се топи но остава здрав

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3260
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 123
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот Tin4ou » 10 окт 2018, 12:36

Бушон гори от по-висок волтаж/ампераж и се разтапя при лош контакт или близък до стойностите му товар за по дълго време.

Колегата Росен е абсолютно прав.
Изображение

Потребителски аватар
vilik
Мнения: 24
Регистриран: 27 август 2018
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Благоевград

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот vilik » 10 окт 2018, 23:08

А за газов инжекцион с OBD връзка не си ли мислил? Предстои ми същата дилема, но не съм сигурен, че ми се занимава с течна фаза.

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 95
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот rosen71 » 11 окт 2018, 09:13

sokolchev написа:Source of the post изгаря от висок волтаж

Колега, моля не пиши глупости.
Волтажа няма нищо общо с товароносимостта на проводник. Аз през този бушон мога да ти пусна и 20 киловолта, и пак няма да изгори.
Както написах, бушоните със стопяема жичка се проектират да изгарят мигновено при ток три пъти по-голям от номиналния, и с леко закъснение при ток около 2 пъти над номиналния.
При ток близък до номиналния, превишаващ го с малко (примерно 10А бушон да го бичиш на 12А), той се разтапя от прегряване.
Същото е и при лош контакт, където прегряването е в следствие на лошия контакт, тъй като товароносимостта на контакта се понижава.
Не случайно в съвременните апаратури се ползват предпазители, които освен максимално токова имат и термична защита.

Да допълня, имам 3 висши образования, едното от което е електро :)

dmdimitrov
Мнения: 130
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 18
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот dmdimitrov » 11 окт 2018, 09:24

Колегата е прав, това едно време и аз съм учил по електротехника.... проводник/бушон изгаря от голям ток, от висок волтаж няма как да изгори.

ЕДИТ: Дори си спомням, едно време правехме едни мигащи лампи (като по дискотеките), където самата лампа светеше с газ, който палеше на около 10KV по спомен и където се правеше бобина/траф от проводник 0.1мм дебелина, който да вдигне напрежението от 12V на 10KV.

a_atanassoff
Мнения: 183
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 78
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 11 окт 2018, 10:15

Удобно ли е някой да освободи темата ми от оф-топиците, моля?
Идеята на темата е да се синтезира информация за течна фаза LPG на Lexus RX 350.
Иначе ще се върнем обратно към голямото ровичкане и непълна информация безкрай.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 95
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот rosen71 » 11 окт 2018, 21:17

a_atanassoff написа:Source of the post Удобно ли е някой да освободи темата ми от оф-топиците, моля?Идеята на темата е да се синтезира информация за течна фаза LPG на Lexus RX 350.

Колега, не се впрягай, все пак е по-добре да пише нещо вярно, но по-малко нужно в случая, колкото нещо невярно, но нужно.
Ако за тебе проблемът с топлещите ти бушони е "оф-топик", и то при МПС с газова уредба, да се молим някой ден да не четем новини от рода "Лексус с газова уредба гръмна в движение, щото му прегрели бушоните".

Идеята ми беше да поясня колко е опасно и колко невежи са в 90% от случаите всякакви майстори, които си позволяват да правят интервенции и промени по електроинсталации, без значение на кола или друго, и когато стане белята, всеки вдига рамене.
Според мен не се шегувай с инсталацията в колата си.
А смяната на греещ предпазител с друг по-голям или с два малки, е също толкова опасно. Нали когато бушоните не изгорят, следва друго-кабелът.
Още веднъж се извинявам за оф-топика.

П.П. Поискай статистика от пожарната и МВР за автомобилите, които са се самозапалили. Прочети за причините. 99% е от проблем в ел. инсталацията на МПС в следствие на интервенции.

a_atanassoff
Мнения: 183
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 78
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 16 окт 2018, 18:44

rosen71 написа:Source of the post Колега, не се впрягай, все пак е по-добре да пише нещо вярно, но по-малко нужно в случая, колкото нещо невярно, но нужно.

Не четете, колега. Темата е специфична, а не "за газовите".
Нищо лично.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 390
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот loxs » 30 окт 2018, 10:42

Има ли го този неприятен проблем със стрелката на резервоара, дето никога не знаеш колко бензин ти остава?

a_atanassoff
Мнения: 183
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 78
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот a_atanassoff » 30 окт 2018, 11:08

loxs, “да”.
Но показанието на стрелката се занулява автоматично по някое време и се връща на истинското показание.
Аз държа резервоара си догоре и дозареждам веднъж на ок 4000км - разходът ми на бензин е 1.3инещо на 100км, така че математиката е лесна.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
hzhelev
Мнения: 63
Регистриран: 10 ноември 2013
Репутация: 17
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

2008 Lexus RX 350 с газ течна фаза Vialle LiquidSi (LSi)

Мнениеот hzhelev » 19 ное 2018, 20:23

loxs написа:Има ли го този неприятен проблем със стрелката на резервоара, дето никога не знаеш колко бензин ти остава?


На мен моят газаджия ми предложи модул, който да овладее тая аномалия, но реших че е доста по-лесно да заредя догоре и да помня че от 1/1 до 3/4 се движи и после занулява вместо да дам за нещо излишно (според мен) 500лв... :)


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост