Вибрации при запалване

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 01 юни 2019, 07:57

Tin4ou написа:Atana, ако при теб се чуват същите тракания при старт като на видеото, което си пуснал, това е нормално. Тоест "нормално"!

При мен го правеше на чисто нов CT200h 2012 модел и от дилъра ми казаха, че се случва понякога при студен старт и няма място за притеснение. Приус имал същия проблем, както и RX400h.

И все пак до сега на моя RX450h не ми се е случвало никога.

След смяната на свещите и смяната на детонационните сензори, с А95 тракането като от клипчето вече е едва забележимо. Без добавка в горивото А95 Вероятно. има още някоя стойност за подобряване. Така ще си остане. От 01 юни до 30 юли има промоция 12ст на G drive 100., а през зимата ще си пишем отново за проблема, ако не се е отправила-така ще си кара. Тракането е вън от двигателя-чух. Веднъж чух след смяна на knock sensors, след първото им стартиране, че нещо щракна и клатенето спря изведнъж, а оборотите леко се повишиха като от освободен двигател. Оставям да мечтае те и вие какво ще да е било.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 04 юни 2019, 11:38

След като подмених детонационните датчици/слушалките/ и след като дойде кабелът за диагностика с програмата, установих по моя преценка, а и заради цената, че е по-добре да се подменят кислородните датчици, вместо да се обикаля по майстори за диагностиката, където биха отишли и повече от 173лв общо с пътя им за доставката. Понеже цената в БГ е доста различна- да ми кажете дали поне съм прав по това което схващам от диагностиката. Прави ми впечатление, че кислородните датчици си повишават стойностите, все едно е богата горивната смес, секунди преди да стартира двигателя . Така ли е ? Датчиците ги поръчах и пътуват, докато се чудим.
lambda.jpg
MAF.jpg
trese3.jpg
trese2.jpg
trese.jpg


ТУК искам да допълня картината, след смяна на MAF сензора- да я видите, как в средата на графиката трите линии стоят една върху друга- за околната температура, за температурата на входящия въздох и за атмосфеното налягане. ТОва в горните графики не е така. ОКаза се, че на МАЗДА 6 GH, която ми е нова, сензорът е същия и ги размених. Веднага трите величини станаха една върху друга на графиката.

ИСКАМ да допълня долното мнение по зададените въпроси/ за да не пускам ново мнение/, че тракането се получава само при стартиране на двигателя през първите 3-4 секунди. Но и по време на движение съм го долавял/ понеже го разпознавам/, че без видима промяна, понякога тресе 3 сек, а много често не тресе изобщо като е загряла. Но има ситуации и да тресе за 3 секунди докато върви. От графиките си правя извода, че данните се записват все едни, просто претрисането или се усеща или не. Прилича на разшлякана работа и като се наблюдават стойностите на ламзда сондите- така си и изглеждат, на MAF сензора също. Това дали съм го усетил или не, не е много важно вече при наличието на софтуера и кабела/ ЗА КОЕТО БЛАГОДАРЯ НА тримата дето ми дават съвети Атанасов, Тинчоу и ЛАВсофт/. Давам и да видите, графиката, че колата/ ЖИПА/ си е паднал на майстора. Предположението ми, че проблема е от група сензори, всеки от които си е избягал малко от стойностите и се натрупва проблема, се оказва ВЯРНО.

Същият MAF сензор, като го преместих на МАЗДАТА, при стартиране и тя взе да се държи като Лексуса за първите няколко секунди. Но по- не е чувствително като него и едва се забелязва, тъй като вече съм обучен да разпознавам проблема на тресенето. За обикновения наблюдател- всичко ще си е наред при Маздата след размяната. Едва доловимо е, но зная че го има и го рапознавам, а при ЛЕКСУС се явява повече. Вероятно е заради предположението, че избягалите стойности на м MAF макар и в нормата за отклонения, се натрупват с данните от Ламбда сондите и ако и те да са в норма, общото натрупване прави проблеми/макар и не големи/ Съжалявам, че нямах кабела,и софтуера, когато подменях детонационните датчици, за да констатирам и визуализирам промяната и там.
AIR sensor.jpg


На последната графика, променливите са САМО ТРИ, защото другите три са една върху друга- правата черта КОНСТАНТА след смяна на MAF сензора от автомобил на 50хил км. MAZDA 6 GH който е със същия. /атм. налягане, околна температура и темп на вход. въздух/. :mrgreen: Веднага се усеща стабилност в двигателя макар и не пълна. Новият автомобил си е нов. Този не е.
lambda2.jpg

Тук се вижда новата Ламбда сонда с жълтата линия.За разлика от горната графика за RX, когато е студен автомобила и стартира, данните са константа. Другата линия-зелената, е на другата ламбда сонда, която все още не е сменена. На предишните графики се вижда, как и двете си повишават стойностите още преди да е стартирал двигателя. След това едната се движи под другата по графиката. Сега жълтата и зелената линия ги виждате. Жълтата е на новата, зелената на втората но все още стара. Двигателят има разлика. Тъй като двигателят е студен и сондата е студена, графиката е константа и се колебае при промени. Като загрее, след 2-3 мин, ще се оправи, но засега толкова. Слагам снимка на старата сонда- менте.
Последна промяна от atana на 13 юли 2019, 04:43, променено общо 11 пъти.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 03 юли 2019, 10:55

Дали правилно забелязвам, че стойностите на О2 датчиците странно се повишават преди стартирането на ДВГ на Хибрида/горе/?
Ако е тока за отоплението им, то и при другият избор, от стойности/ правил съм всимки възможни комбинации за съпоставка/, пак се повишава стойността, която съотвества на ниска кислородна наситеност/преобогатяване, но без да работи все още двигателя/.
Другото което забелязвам е , че стойностите не са една върху друга за двете сонди, или много рядко съвпадат да са една върху друга, а друг път стоян с голяма разлика една под друга, но пък реагират едновременно/ не са забавени една спрямо друга/. В други случаи се припокриват абсолютно

Каквото и да е, добре е да знам, че са нови на цена от 173лв за двете, докато в БГ сигурно едната ще струва около 500лв оригинална.

Ето такова е положението при Тойота Ярис, но типа на работа на двигателите е различно. Няма го странното поведение на ламбда сондите/розовата черта в случая една/преди запалването . Не е като при хибрида горе. Но и детонационният датчик е с други стойности-0.1 константа, а онзи беше голямо число за константа при Лексуса. Как ?, Защо ? / Датците са нови Denso/.
Yaris.jpg
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 112
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот Lwerewolf » 09 юли 2019, 22:54

Набързо да обобщим:
-Трака основно докато не е загрял и работи, за да мине 40 градуса?
-Повече товар = по-малко тракане?
Записвал ли си misfire counter-ите за отделните цилиндри при студен старт?

При мен го има същото при студено палене, изобщо не ми беше на акъла да проверя уплътненията на колектора. Само по време на загряване, никога в движение, дори и да тръгна леко директно при напълно студен двигател... така де - и батерията да зарежда, пак не misfire-ва никога. Една вечер (така де, 3 през нощта) реших, че ще спра да правя каквото бях решил да правя, сглобих всичко, затегнах колектора и т.н. пуснах колата, да я изкарам от гаража (седи навън принципно) и... нямаше никой. Тогава изобщо се усетих, че може да е от там някъде... кой да мисли за дросели, вакууми, смеси и т.н. - в главата ми беше само "смотан инжектор/компресия/клапани" и подобни олелии :mrgreen: . Съответно сега чакам да дойдат нови уплътнения/маркучи/щипки за всичко след дросела. След филтъра всичко седи чисто на ужас, плюс (май леко ненужно) сменен клапан за вентилация... Ще видим :D

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 12 юли 2019, 14:12

Клапанът за вентилация го запуших за да нямам съмнения как работи а временно тръбичка та е в атмосферата. Това действие не е довело до промяна. Дойдоха О2 сензорите.
IMG_20190712_135103.jpg
Последна промяна от atana на 13 юли 2019, 23:49, променено общо 4 пъти.
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 112
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот Lwerewolf » 12 юли 2019, 21:04

Не би ли трябвало да изпищи за lazy AFR sensor, ако са те? При мен са по 650 парчето, не бих сменял без да съм бая сигурен.

За тръбичката в атмосферата - едно нещо е да диша целия колектор отнякъде, друго нещо е по-локализирано към някой цилиндър да има нещо - AFR мери и настройва на cylinder bank, а като някой индивидуален цилиндър дижа повечко, става веселба.

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 12 юли 2019, 21:17

Това е графиката след смяната само на едната ламбда сонда. AFR sensor. Вижда се коя е новата, нали ? Ще сменя и другата, но както казах горе- двете струват 173лв с пътя. А това, че едната се продава за 650лв тук, е съвсем друга тема. И изглеждат много истински. Ако спрат да работят след 3 месеца- ще Ви пиша веднага. Графиката обаче ми харесва при напълно студена сонда и двигател. Има и други стойности за сондите, но няма как всичко тук да слагам. Колкото да видите, че работи новата и как трябва да изглежда синусоидата.
1.jpg
2.jpg
IMG_20190712_203739.jpg

Дали не трябва да се обучават новите ламбда сонди? Гледам графиката не е много плавна.

Изследвам покупката за автентичност. Сондите отговарят на номерата си и кутийки те в най-дребните детайли изглеждат старателно направени. Етикета носи всички надписи на произведено в Japan. Denso Toyota шрифта е изписан като оригинален такъв. Дизайна на сондите съответства на такъв, който съм намирал в нета. но цената му е в пъти по-висока в Европа. Намирам всякакви цени в Европа. 699лв. е цена и 20долара също. Изглеждат абсолютно еднакви. Наблюдавам графиката която ми дават и синусоидата не е тази която съм свикнал да виждам. При равномерен ход на двигателна, да е със заоблени краища с почти еднаква височина. Да реагира на реакциите на двигателя нагоре при ускорение и надолу при отслабване на усилието. Сензор т мери нивото на кислорода в изгорелите газове. Тези дето имам, не са типичните които съм изследвал, а на външен вид са перфектни. Само аз си знам че съм дал 173лв за двете. И Вие.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 14 авг 2019, 09:14

1.jpg

Проблемът с претрисането премина и през изследване на хидравличен проблем, който ръководи VVTI. Изследването на английски и американски форуми доведе само до препратки до "моя дилър". Потребителите нямат задълбоченост, освен да разказват болежките си. Пренастройването на Google да търси само в Русия, доведе до резултат- допълнително насочване към VVTI хидравликата, която много прилича на проблеми с пропуски в запалването.

Установи се накрая, че при сваляне масления филтър е празен, а претрисането е свързано с първоначалното напомпване на масло. По време на движение също претриса рядко, защото трябва да се случи ефекта след продължителне престой на спрял двигател, маслото да спадне напълно. Докато се напомпи, претриса и в движение- рядко.

Оказа се присваляне, че пружинката не натиска добре. Поради липса на нова в момента, я разтегнахме и монтирахме обратно. Проблемът веднага изчезна. Тази пружинка се явява недостатъчно пружинираща. Стара ли е, друга ще се купи. Прилича на омекнала, но и загубила качествата си. Временно разтягането показа, че VVTI системата се повлиява положително с по-високото налягане на системата. Системата за Check еngine съобщението не е задействала въпреки това до сега. Но, при стартиране веднага, ефектът с претрисане засега го няма.


Всяка намеса досега с подновяване на консумативите и датчиците, възвръща автомобила да прилича на нов, а той така и се държи. Тихо и гладко возене с отдаване на перфектно контролирана мощ. В балкана 4х4 системата е невероятна при стръмен наглон и ронлива настилка. Разбираш какво имаш. За сравнение, Volvo XC90 , което има около 210к.с. по същия наклон се движеше, изглеждаше и се чуваше, сякаш му е дръпната ръчната. Докато LexusRX400H при пълна тишина правеше същото.


РАДВАМЕ СЕ, ако съм бил полезен.
Изображение
Изображение

pepur
Мнения: 2107
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 146
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот pepur » 14 авг 2019, 11:04

Виж ти,какво прави и променя една пружинка :D .Вие подменихте почти всичко възможно :). Много добро обследване,адмирации към Вас-Наистина полезно!!!
П.с. Вие с Руски произход ли сте?....Не за друго но обяснява ”стилистиката” на Гоогъл транслейт :mrgreen: :mrgreen: в постовете Ви.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 526
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 157
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот loxs » 14 авг 2019, 18:23

За коя пружина става въпрос? Може ли парт номер?

Lwerewolf
Мнения: 112
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот Lwerewolf » 14 авг 2019, 18:43

Oil pump relief valve spring на маслената помпа, горе на диаграмата е маркирана и е даден номера. Като гледам не е лошо да се смени целия клапан за всеки случай, аз взех, че направих запитване за части (помпа + сервизен комплект със клапан/пружина/pump cover) и...

https://priuschat.com/attachments/toyot ... pdf.75306/
Доста полезно ако ви се сторят цитираните от сервизните ръководства уплътнители (дадоха ми цена 130лв/100гр за 00080 и 00100, не съм сигурен дали бие гумичките на port injector-ите… 15лв на инжектор) :D

EDIT: за уплътнителите: https://www.clublexus.com/forums/is-f-2 ... st10455405

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 15 авг 2019, 06:31

loxs написа:За коя пружина става въпрос? Може ли парт номер?

Стига бе брат, Дал съм снимка на пружината и с червено нейният номер?
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 526
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 157
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот loxs » 15 авг 2019, 09:58

Странно, вчера не се виждаше снимката, не знам дали от моята връзка или нещо форумът се е счупил.

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 15 авг 2019, 12:15



Ето тук са обяснили защо съм разтегнал пружината, когато я забелязах, че прекалено леко притиска клапана. Повишава се налягането на цялата система. Явно е било критично ниско, но не ми е светвала никаква лампа или грешка.

Другото, което не съм Ви казал, е че при VVTI solenoid клапаните, има мрежест филтър за всеки от тях/ 2 бр при нас/. В схемите при закупуване на части не са дадени. Намерих ги, отворих ги, чисти са. Филтърът е мрежест и го разполагат в непосредствена близост до клапана. Външно прилича на болт с глава 14. Всъщност е тапа и мрежест филтър вътре. Така е за всички модели на Тойота, само въшното захващане на клапана е различно/ламаринката с дупка за болтче. Самият клапан прилича на здрав и вечен, но износванията при него са в микрони. Затова смятам да ги подменя - около 20 паунда е единия. Забелязах, че на всички Тойоти са абсолютно еднакви VVTI хидравличните клапани / които управляват системата/ , но се различават само по ламаринката с болтче, която ги захваща. За нас, са "ляв и десен по ламаринка и болтче".

http://www.2jzgarage.com/2013/08/cleani ... valve-ocv/

Иначе пък, колата е голяма красавица/ понякога/. Така де, Джипа 4x4 . Снимката е на моя/та. Като за под 20х. цена е ненадминат.
https://manualov.net/downloadbooks.php?id=1378
П.С. В превод от руски с гугъл транслейт-абакалъм.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
atana
Мнения: 75
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 10
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 19 авг 2019, 14:09



Ето от какво е характерния металически звук при пуск на двигателя. Износване на заключващия механизъм. При пуск на двигателя, положението е отключено. С напомпване на маслото и при достигане на обороти, се заключва. Това се износва. Най ми хареса този проблем. Ще проверя вала с движението назад на 15 градуса- лесно е. Хубавото е, че този проблем не води до блокиране на двигателя.
На 2,17мин, показва как не трябва да се връща вала, ако бъде в изправност VVTI
Изображение
Изображение


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост