Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Driven

В преследване на съвършенството

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Driven

Мнениеот Rudy » 15 яну 2014, 23:05

Top_Gear_LFA.pdf
(1.79 MБ) Свален 80 пъти

Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот Д. Ив. » 16 яну 2014, 08:13

Имаше го и в българския Top Gear
Прикачени файлове
2013-02-03 16.19.34.jpg
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

sokolchev
Мнения: 2598
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот sokolchev » 16 яну 2014, 08:33

Явно сте пропуснали предаването,беше много добро,сравняваха лексуса,додж вайпър и астон мартин.познайте кое печели? ;)

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот Rudy » 16 яну 2014, 08:42

Всъщност не съм го пропуснал (гледам го редовно, но заради хумора, а не заради коли, които никога няма да си купя) - това в което се "състезаваха" до Калексико е второто в което прави ревю на LFA ("it is still The Best Car I have Ever Driven"), а списанието е от първото. А сега видях че си нямаме тема за LFA и затова.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот Д. Ив. » 16 яну 2014, 18:39

Е той не е концептуален модел, а реален, даже всичките 500 бройки са произведени вече. Скоро няма да имаме в BG, според мен.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот Rudy » 16 яну 2014, 21:40

Знам, ама я кажи къде точно попада този модел:
    Lexus IS200 / IS300 / SPORTCROSS - Gen 1
    Lexus IS250 / IS220d / IS200d / IS350 / IS250C - Gen 2
    Lexus IS250 / IS 250 AWD / IS350 / IS 350 AWD / IS 300h - Gen 3
    Lexus CT200H / HS250h
    Lexus RX 300 / RX 330
    Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h
    Lexus GS 300 / 400 / 430 / 450h и ES 300 / 350
    Lexus SC 300 /400 / 430
    Lexus LS 400/ 430, LS 460/460L / LS 600h/600hL
    Lexus LX 450/470/570 и GX 460/470
    Аналогични и близки модели на LEXUS
    Бъдещи и концептуални модели
Изображение Изображение

sokolchev
Мнения: 2598
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот sokolchev » 16 яну 2014, 22:08

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater това чудовище като че ли ми по харесва lexus RCF

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот Д. Ив. » 17 яну 2014, 00:21

Според мен тези раздели са много и без това. Аз викам да ги редуцираме и да станат:
    Lexus IS
    Lexus CT
    Lexus RX
    Lexus GS
    Lexus LS
    Lexus LX
    Lexus LFA
    Концептуални модели

Няма смисъл от разделения по поколения, разделите за новите модели седят празни. Имената на темите казват всичко, дали е IS 1st GEN или 2nd GEN или даже 3rd GEN

Много раздели стоят с под 20 теми ... нужни ли са тези раздели? Могат да се обединят в нещо по-общо ... има и два раздела "Общи приказки" ... е в кой да пишем :D
От
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
vanistia
Мнения: 631
Регистриран: 12 август 2009
Репутация: 3

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот vanistia » 17 яну 2014, 14:55

sokolchev написа:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152231639448534&set=a.116982348533.100875.90671958533&type=1&theater това чудовище като че ли ми по харесва lexus RCF

Да тоя модел ми е фаворит вече, много яко е направен и ще смачка конкуренцията

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

ДЖЕРЪМИ КЛАРКСЪН ЗА LEXUS LFA

Мнениеот Rudy » 18 яну 2014, 21:51

Изображение
Въпрос: Как кола за 350 000 паунда, с остаряла технология и никакъв характер може да стане изборът на Джеръми за суперавтомобил? Отговор: Защото е машина
Понякога работата ми е толкова стресираща, че просто ми се иска да седна в ъгъла и да се разплача. Понякога не мога да намеря място на двора си за всички коли, които трябва да карам през седмицата. Тогава разбирам, че трябва да съм на линия в петък, защото някой ще докара новото Pagani. Нека ви дам най-скорошния пример: решихме да заснемем селекция от скъпи коли в пустините в западната част на САЩ. Това трябва да значи шест дни на слънце, мотаене с чуждо возило и фукане.

Хамънд щеше да е в новия Dodge Viper. Мей си избра новия Aston Vanquish. А аз се спрях на Ferrari F12. Но се оказа, че то няма да може да пристигне навреме, така че трябваше да измисля нещо друго. Може би SLS Black? Или R8 GT? Всеки ден се сблъсквам с нещо подобно. Все още мислех какво да правя, когато ми попадна нещо, което изглеждаше като Toyota Celica. Но не беше. Беше Lexus LFA за 350 000 паунда. И час по-късно вече знаех какво ще карам в Америка. Беше абсолютно сензационна.

Разработката на тази кола отне пет години. И тъкмо когато трябваше да влезе в серийно производство, инженерите решиха, че ще е по-добре, ако каросерията е от въглеродни нишки, вместо от алуминий. Всеки нормален борд на директорите би ги отрязал, но шефовете от Toyota казаха: „Добре, ето ви още една вана, пълна с йени.“ Така че те се върнаха обратно на чертожната маса и започнаха отначало. И след още четири години на непрекъснати изпитания, настройки и ровичкане, те създадоха нещо наистина забележително.

За разлика от нормален Lexus, който изолира пасажерите си от всяко възможно усещане, LFA се усеща като това, което е – машина. Скоростната кутия е с един съединител, защото така чувствате смяната на предавките. Дрънчи, трака и вие. Понякога ви се струва, че всъщност седите в един от десетте цилиндъра. Отдавна не се бях качвал в нещо толкова великолепно, толкова детайлно и толкова перфектно. След като карах LFA, всичко останало започна да ми се струва разпуснато като едно от палтата на Арсен Венгер.

Но имам проблем - когато отидем в Щатите, Чък Хамънд и Джеймс Бонд ще ми опяват, че съм взел грешната кола, и не се и съмнявам, че ще ме накарат да играя Top Trumps. При всички случаи Lexus-ът ще изгуби. Не е бърз колкото техните коли. Не ускорява като тях. Не е толкова мощен. И е най-скъпият от трите. Постоянно ще ми го натякват, защото са такива бебета. След това със сериозни лица ще ме питат защо има V10 двигател, наясно с факта, че когато LFA е замислен, Toyota все още беше във Формула 1, а тогава двигателите на болидите бяха десетцилиндрови. Така че е направен да демонстрира вече остаряла технология.

Има и още. Често съм казвал, че една кола трябва да дава определено усещане. Един Aston трябва да се усеща британски, а Ferrari – италианско. А Viper пък трябва да се усеща дебел. Усещането от LFA е като от нещо, направено в научна лаборатория. И това важи за всички японски коли. Вероятно защото още от самото начало японските производители на автомобили мислят най-много за външния пазар. Докато Austin правят коли специално за Великобритания, а Citroen – за Франция, Toyota и Datsun правят своите за целия свят. Вероятно затова японските коли дават усещане за спокойствие и приветливост. Карате такова возило и не усещате никаква връзка. Нито го уважавате, нито го харесвате – това е просто инструмент, каквито са лопатата или фризерът. Няма характер, а за мен той е всичко, в него е разликата между добрата и страхотната кола.

Джеймс и Ричард ще споменат и това, сочейки моя LFA. После ще решат, че съм се спрял на него, защото те вече са взели най-добрите коли. Мисля, че вече имам отговор на това. От време на време японците правят по някоя кола, която е добра точно защото й липсва душа. Това се наблюдава най-често при Honda, особено при моделите CRX и NSX. При Nissan такъв е GT-R, при Mitsubishi – Evo, а сега Lexus го направи със стил и в LFA.

Нека ви разкажа за таблото. Когато променяте настройките, скоростомерът, който изглежда все едно е истински, а не просто електронен интерфейс, се премества, за да направи място на още индикатори и информация. Това не може да ви омръзне. Звукът от двигателя е неповторим. На високи обороти звучи като милион фойерверки, усилени с миксиращия пулт на AC/DC и изстреляни в лицето на всеки, когото изпреварите. Гърми. И тогава, когато решите, че повече от това няма накъде, гърмежът се превръща в заплашителен вой. Време е да превключите предавката, да чуете отчетливия звук от това и да се наместите удобно в седалката, готови да повторите цялата история отначало.

На хартия Viper и Aston ще разкатаят Lexus-а. Но подозирам, че в реалния живот, доколкото това определение важи за Вегас, нещата ще са по-различни. Твърда возия? Да, но точно толкова, колкото трябва, за да сте сигурни, че ще вземете завоя с около милион км/ч. Сещам се само за една кола, с която може да се сравни – Ferrari 599 GTO. То има в пъти повече характер от LFA и като резултат се усеща много по-човешки. Чупливо и объркано е и се разпада, като завали. Трудно се овладява, но веднъж като успеете, е страхотно. В LFA няма нито една от тези черти. Той прилича повече на Терминатор. Казвате му какво да прави и той ще продължи да го прави. Без да спре.

Можете ли да се влюбите в машина? Разбира се, че да. Джон Конър успя. А аз обичам LFA.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

ДЖЕРЪМИ КЛАРКСЪН КАРА LEXUS LFA

Мнениеот Rudy » 18 яну 2014, 21:54

denis4o написа:Имаше го и в българския Top Gear

Изображение

V10 моторът на LFA се развърта от празен ход до червените обороти само за 0,6 сек.

Толкова бързо, че е принудил инженерите да сложат дигитален оборотомер, защото конвенционалната стрелка просто не може да насмогне.

Toyota казва, че за перфектно управление 52% от тежестта трябва да се намира над задната ос. В резултат радиаторите и акумулаторът на LFA са монтирани над нея. Както и казанчето за чистачките.

Трансмисията с пера работи с еднодисков съединител. Смените не са особено бързи, но жестоки. И всеки път когато зацепи зъбчатка, чувството е като че ли човекът на Mr Muscle те удря отзад. С чук. Което създава на шофьора усещания, характерни за състезателните коли.

Формите му може и да изглеждат противоречиви, но тук аерото е съвсем автентично. Както наскоро се убедих лично, в Уилоу Спрингс, Калифорния, колкото по-бързо караш, с толкова повече сцепление разполагаш.

Има акустични тръби, които вкарват воя на двигателя директно в кокпита. А в багажника живее жена, която може да ти намери най-близкия ресторант с европейско-японска кухня. Много обичам LFA. Дотолкова, че наскоро заявих, че е той е най-добрата кола, която някога съм карал.

Което естествено накара Хамънд и Мей да избухнат в смях. Основно защото – както не спряха да натякват – струва 359 590 паунда (837 916 лв.) Това е почти пет пъти повече от цената на Nissan GT-R, който, ако не друго, е дори по-технологичен. Доста по-скъп е и от Ferrari 458, както и от Mercedes SLS. Цената му е, както те отбелязват, абсурдна.

Но грешат. Да твърдиш, че LFA е прекалено скъп, е като да твърдиш, че струващата ок. 120 млн. евро „Мона Лиза“ е прекалено скъпа. Или като да кажеш, че няма смисъл да харчиш 20 млн. за скулптура на Хенри Мур, като можеш да си купиш готина каменна творба за десетина пари.

При кола като LFА цената е без значение. Защото той не е само технически манифест. Ревяща, пилеща гуми, остромуцунеста индустриална фукня. Той принадлежи на климатизираните колекционерски гаражи, той е символ на това конкретно време. Той категорично не е кола, която се купува, за да бъде ползвана. Ако го правите обаче, от време на време ще я намирате за досадна.

Защото, въпреки цялата величествена детайлност и чувството, че е проектирана от инженери психопати, LFA си има своите недостатъци. Недостатъци, които до един узряха в главата ми при едно кратко пътуване до пъба миналия месец.

Все по-сериозните и „загрижени“ новинарски екипи на BBC съветваха шофьорите да не излизат никъде, освен ако пътуването не е „абсолютно наложително“. Моето беше такова. Исках нещо за обяд. А и денят си беше добър. Нито едно облаче в небето, земята леко позамръзнала.

Затова се качих в LFA и 10 мин по-късно, със скършен врат, перфориран дроб и усукани черва, успях да закопчая обезсърчително пипкавия колан. Десет минути след това успях да преборя огромния радиус на завиване чрез 77-точкова маневра и накрая се оказах с муцуна, сочеща в правилната посока. Само дето не отивах никъде, защото полусъстезателните гуми се мъчеха да изкопчат някакво сцепление от замръзналия чакъл.

Това наложи да разкопчавам колана и да вадя лопати и горелки. И, 10 мин по-късно, отново бях в кокпита, огладнял от всички упражнения и устремен към бъдещия си обяд. Десет минути след което отново бях закопчан. След това... потеглих.

Посегнах към джоба на вратата за кенче газирана напитка и осъзнах, че никъде няма поставки за чаши. Което не е край на света, защото резервоарът на Lexus е точно със 7% по-малък от резервоара на запалка Zippo.

Спрях на бензиностанцията, разплетох колана, изхвърлих почти пълната кутийка в кофата, заредих 0,3 литра V-Power, влязох пак в колата и десет минути по-късно – времето за поставяне на колана – вече носех ниския нос над пътя.

С бесен зигзаг. Което беше най-странното. Карах абсолютно същата кола през лятото, в Йоркшир, и тогава вървеше абсолютно право и искрено. После обаче някой явно й е нанасял леки корекции - Гуми? Сходимост?, - в резултат на което следвах всяка една малка вдлъбнатина в пътя, независимо какво правех с волана.

За да отвлека вниманието си от проблема, включих прекрасното стерео Mark Levinston и избрах DAB (дигитално радио, бел. ред.). Което не работеше. Тогава стана време за още едно зареждане.

Още един спукан бял дроб, по-късно отново бях вързан за седалката, пътят се откри и забих газта в пода. Скоро вече правех 110 км/ч, а ушите ми кървяха. Защото при тази скорост двигателят вие с 3000 об/мин. В LFA мечтаете за 7-а предавка, но такава няма.

Мечтаете и за повече място в багажника. Защото каквато и да е чантата, тя ще трябва да бъде завряна в пространството зад седалките. При което запълва цялото ви вътрешно огледало. Както стана при мен. Поради което не видях настигащата ме полицейска кола.

След кратко размахване на пръсти, отново потеглих с припукващо радио, зверещ се мотор и гуми, следващи коловозите, оставени от снегорините. Докато в крайна сметка не стигнах до самото депо на снегорините. Където – ако окачването е било бъзикано от човек с гаечен ключ - приключват всички водачи на LFA.

Накрая, някак си, се озовах в бара с ядене, което реално се оказа вечерята ми, и изпаднах в размисли относно LFA...

С някои възможни изключения като Ariel Atom V8 и Caterham R500, не мога да се сетя за друга кола, с която излизането на кръчма в хладен зимен ден да е толкова тегаво. За Уилоу Спрингс? Да. За пътя, който се вие по хълмовете над Палм Спрингс? Пак да. Но за ходене от Чипинг Нортън до Кингъм Плот за порция гъби с охлюви? Не. По-добре да тичате дотам. Въпреки това мнението ми за LFA няма да се промени. Все още мисля, че това е най-добрата кола, която някога съм карал.

Защото над камината може да си закачите каквато и да е картина за няколко паунда. Която даже може и да е готина. Но това няма да ви задоволи и да спрете да мечтаете за безценната „Дъжд, пара и скорост“ на Търнър.

Стара е. Напукана. Мъглява, а застраховката й би била безбожна. Но какво бихте предпочели? Нея? Или „Плачещото момче“? Хамънд и Мей биха предпочели „Плачещото момче“. Аз обаче имам душа, заради което не бих.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот Rudy » 22 фев 2014, 22:53

Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Jimmy
Мнения: 66
Регистриран: 11 януари 2013
Репутация: 0
Автомобил: IS 200

Re: Lexus LFA - Jeremy Clarkson: The Best Car I have Ever Dr

Мнениеот Jimmy » 17 юли 2014, 03:08

Един добре прекаран следобед, в компанията на LFA с шаси #7 :) какво ли още му трябва на човек...
Прикачени файлове
image.jpg
image.jpg


Върни се в “Спортни, бъдещи и концептуални модели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост