IS300 XE10 и възможните алтернативи

Ако търсите съвет за покупка на IS200 прегледайте първо тази тема

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 536
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 165
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот loxs » 20 юни 2017, 10:49

Ами "да си правя кефа", само че това може да е различно понятие за различните хора. За мен това е най-вече разходки до някоя точка, като просто колата е приятна за шофиране. Не искам да дрифтя или да се "дърпам" с хората. Не искам "звяр". Просто искам кола, която се държи добре на пътя, сравнително пъргава е и все пак има поне климатик :).
BMW-то влиза на 100% в тези изисквания (още повече, че вече съм имал и лично съм се убедил, че ми харесва).
Ако избера друго ще е защото получавам повече от въпросната кола.

mtrx написа:Source of the post Тойота МР2 лично за мен е адски малък автомобил и освен ако не си някой гном не знам как ще се събереш. Същото е и конкурента на Мазда.
Хонда S2000 също не бих казал че е за големи хора .
Като цяло имаш труден избор.

Точно така. И аз си мисля същите неща. Тези коли определено няма да стават за да отида с тях до морето примерно. А БМВ-то си става на 100% за лятна кола.

mtrx написа:Source of the post В тия за мен Субаруто влиза с пълна сила. Също така и TSFI на Audi.

Субару Импреза не може да се мери изобщо с комфорта на 3та серия БМВ, ако и да е по-пъргава (карал съм и двете и говоря от опит). Аудитата също са ми некомфортни (имах такова). Колата, която ще избера ще трябва да е мислена за комфорт поне малко и да е със задно предаване. Изрично не искам 4х4 (вече си имам едно такова).

Може и да изглежда, че съм избрал вече BMW, но всъщност не съм. Всички тези проблеми с кражбите ги знам (от опит) и определено бих избрал нещо друго, ако има как.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1285
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 89
Автомобил: IS 200 Kompressor

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот mtrx » 20 юни 2017, 11:32

Еми значи се огледай в някой стар мергел също. Ако не е доволно изгнил си в бизнеса . Поне вътре не изглеждат ужасно като БМВ-то. Също така и част от екстрите са му в повече. Там освен огледалата и лайсните не знам да заминава друго :D

Иначе имаме различни виждания за "разходка до някоя точка" определено :D За мен приятна за път е да ме залепя за седалката и за пътя. Това съм го виждал в Ауди и тогава ми беше приятно . Може би алдито е единствената немска кочина в която бих се огледал

Is300 със стандартното окачване няма да те залепи за пътя. Да не кажа че с 200 някои завои са тегави по магистралата (пак повтарям че моя опит е от is200 , които в окачването с IS300 са доста еднакви)
В същото време си спомням как съм се возил в мерцедес и е имал доста комфортна возия (не по моя вкус) . Също помня 320 бензин който е от годините на лексуса и нищо не ми хареса в него. Возията е същото лайно, вътре е нямам думи а вървежа е същия.

Имайки в предвид че имаш друга кола която е сравнително луксозна, то аз бих заложил на нещо супер изчанчено с което наистина да си направя кефа.
В случай че искаш задно и очевидно няма да намериш Супра/Skyline , то вариантите не са много.

1.Скапан лексус
2.Нещо от другите японски марки което е компромис с размера.
3.Крадливо БМВ
4.Бай ти Мерцедес
5.Лада :D - Ахаххаа

При все че си карал БМВ е ясна работата. По скоро май търсиш някой да те разубеди от Лексотаната
Eaton M62 | 165mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass | FUEL Return line

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 749
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 98
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот ivalin4o » 20 юни 2017, 11:39

Ако може да се включа!
Имаш RX.... AWD (доколкото е такова)....по мои наблюдения става и за "от гарата до барата" и за "до Чикаго и назад"....270+ кончета и 4+1 магарета.....<10/100 разход.....климатроник!. Във всеки твой пост има "BMW"....!
Като ти харесва тлкоз...вземи си! Очакваш да те разубедим или да те убедим в нещо? Не разбирам!!!!

И аз си търся четвърто возило, ама Ripsaw, Yanmar AD10, CT80, HTZ T-150 tracked или Кировец К-700А? :mrgreen:

Всички от коментираните си имат + и - . Щом ще е представителна.....ще искаш да се обръщат след теб и да цъкат с език! Ти след какво би се обръщал така?

P. S. Не съм се качвал на BMW и незнам доколко е удобен, но след РХ-а на каквото и да се кача, ми е неудобно! :| :wink:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 536
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 165
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот loxs » 20 юни 2017, 11:52

mtrx написа:Source of the post 4.Бай ти Мерцедес

Ами то пак е въпрос на вкус, но в C-класата не виждам нищо интересно. По голям кораб на Мерцедес не ми се взима, кораб вече си имам :D.
За да ми харесва мерцедеса, трябва да е примерно SL, при което или ще е мега скъпo удоволствие (ако е след 2000), или пак имаме проблема на старата кола, ако е модела R129 https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_SL-Class_(R129)
Честно казано R129 много ми харесва като идея. Но дали е разумна такава... това е много сложен въпрос :). Не познавам никой с такава, не знам дали има части и т.н.

ivalin4o написа:Source of the post след РХ-а на каквото и да се кача, ми е неудобно

RX-ът определено е удобен, тук спор няма и не си го давам :). Това, което RX-ът не е - driver's car. Вероятно е трудно да го обясня, но тоя голям камион просто е голям камион с всичките си плюсове и минуси :)

dmdimitrov
Мнения: 219
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 45
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот dmdimitrov » 20 юни 2017, 12:02

Колега, ти така и не каза бюджет, но ако ти се дават повечко пари, що не се огледаш за един IS350? Не е много голям, но не е и малък и е над 300коня, което предполага, че трябва да понавървява добре... със задно е, има хубав интериор, комфортен е... Да, рядък е, но се намира с малко повече усилия.

Мен лично БМВ-тата адски много ме дразнят. Имат мега скучен интериор и всеки втори комплексар кара такава тояга и дрифти по светофарите. Карал съм само 2 и то за по кръгче, нямам личен и голям опит, но не ме впечатляват с нищо, а по-скоро са ми много прехвалени коли. Също така казват, че зимата по-добре да не го изкарваш на сняг.

sokolchev
Мнения: 2651
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 48
Автомобил: IS 200
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот sokolchev » 20 юни 2017, 12:19

аз ако имам сега парите бих взел веднага това http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3roagj иначе относно BMW за зимата....всеки такъв си има добър приятел с куатро :)

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 536
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 165
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот loxs » 20 юни 2017, 12:25

dmdimitrov написа:Source of the post така и не каза бюджет

Умишлено не го правя, защото не е това ограничението. Разбира се, не бих дал пари като за Porsche 911 966 - ако сумата стигне до там, не виждам причина да взимам каквото и да е различно от това :D.

dmdimitrov написа:Source of the post IS350

Ето второто конструктивно предложение в тази тема (след Mercedes R129)! Не се бях замислял за този IS :). Сега въпросът е с какво той е по-добър от BMW Alpina/M3 e46 (защото сякаш е в тази категория може би като цена?). Разбира се, освен предубежденията, защото тях си ги знаем вече :). Също така, ако някой се включи с реалистична цена (защото не мога да придобия реална представа от малкото обяви които виждам), ще е супер. Въпросът е за какви пари какво получавам и как това се съотнася спрямо другите алтернативи. Ако за двойно по-малко пари (в лицето на BMW 328/330) получа почти същото, не виждам разумна причина да взема IS350.

dmdimitrov написа:Source of the post Също така казват, че зимата по-добре да не го изкарваш на сняг.

След 5 зими с прилични гуми и без излишни геройства, мога да заявя, че BMW e46 е съвсем нормален автомобил със задно предаване зимата. Не мисля, че би имало съществена разлика при IS.
Разбира се, конкретно в този случай, каквото и да избера, то няма да има зимни гуми и ще се ползва само при условия подходящи за летни такива :)

sokolchev написа:Source of the post Бих взел веднага това http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3roagj

Ще се радвам да прочета добри аргументи :)
Аз не бих взел веднага нищо, защото искам идеята да отлежи няколко месеца и ще се целя по-скоро към другото лято.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1285
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 89
Автомобил: IS 200 Kompressor

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот mtrx » 20 юни 2017, 12:40

Аз все си мисля че бюджета е до 10к щото и бмв и ис са в тоя диапазон.
Отделно is350 е същият размер като is250 който на мен пак ми е малък :)

Мергела не е лош.Един приятел имаше такъв и беше добър преди да го поломи
Eaton M62 | 165mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass | FUEL Return line

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 536
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 165
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот loxs » 20 юни 2017, 12:56

mtrx написа:Source of the post до 10к

Всъщност не смятам, че ще се вместя до толкова за това което искам (защото искам да е много запазено и т.н.). Разбира се, ако се вместя, още по-добре

mtrx написа:Source of the post Отделно is350 е същият размер като is250 който на мен пак ми е малък

IS250 е съвсем малко по-зле от e46, тоест, става.

mtrx написа:Source of the post Мергела не е лош.Един приятел имаше такъв и беше добър преди да го поломи

Интересно, все повече се зарибявам.

dmdimitrov
Мнения: 219
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 45
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот dmdimitrov » 20 юни 2017, 13:08

loxs написа:Source of the post Сега въпросът е с какво той е по-добър от BMW Alpina/M3 e46

Карал съм само IS250 ръчка и автомат, но БМВ-то не съм, по обясними причини. 350-ката би трябвало да върви доста повече от 250... Но можеш да си харесаш от сайтовете за продажба на автомобили по един екземпляр (е, за IS-a е само един в момента тук) и отиди да покараш. :)
Може да разгледаш и обяви в германия, швейцария, за да се ориентираш за цената на IS-a, a колегата pepur може предполагам да ти съдейства за покупка и внос или поне да ти даде някой съвет, в случай че не може... Въпроса е да решиш окончателно какво искаш.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1285
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 89
Автомобил: IS 200 Kompressor

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот mtrx » 20 юни 2017, 13:57

2006-та година кола за 22к без регистрация. Не че нещо ама трябва да си бая навит за "фън" кола. Аз не виждам нищо фън в пари на вятъра. По тая логика поне F-Sport да вземе ;)



Edit: Infinity???
Eaton M62 | 165mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass | FUEL Return line

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3324
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 159
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот Tin4ou » 20 юни 2017, 21:58

loxs написа:Source of the post No offence, но аз не съм такъв фанатик като теб


Не се обиждам :D И фанатиците са хора, нали :twisted:

Иначе, Хонда S2000 има 250 коня от 4 цилиндров нетурбиниран двулитров двигател. Това нещо се развърта до 9000 оборота! Точно с кабриолет лятото бих отишъл на море ! Какво по хубаво от това ?

Мр2-ката е 975 кила и ускорява от 0-100 като за 250 коньова кола, въпреки че е само 140... С правилното разпределение на теглото си и удължения уил дисплейсмънт, тази кола души пътя на всеки завой! За какви мергели, бмв-та и бангии си говорим изобщо ?! Искаш някоя по-специална кола за кеф, пък ще купуваш на бай мангал евридейката и ще и трепериш да не ти свалят емблемата...
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 536
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 165
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот loxs » 21 юни 2017, 19:54

Оф, добре де! Сега ще трябва да отида да пробвам някъде една :)

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3324
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 159
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот Tin4ou » 21 юни 2017, 22:38

:mrgreen: Нали знаеш, кола се усеща само със задника. БМВ та си карал ясно, иди карай сега и това и онова и както каза - като отлежи идеята малко и ще направиш правилното решение. Но трябва да пробваш всичко преди да купиш! И да се похвалиш после :lol:
Изображение

Потребителски аватар
holyman
Мнения: 177
Регистриран: 03 юли 2016
Репутация: 168
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

IS300 XE10 и възможните алтернативи

Мнениеот holyman » 28 юни 2017, 11:17

Айде и аз да се включа в седянката :)

От това, което виждам, търси се автомобил не за ежедневка, забавен за каране, но и комфортен, не екзотично скъп, но не и задължително евтин, надежден и с ръчни скорости, да може да събере по-голям от джудже човек, да има климатик.

От предложените до тук, мога да коментирам следните:

1. IS първа генерация - 300 е невъзможно у нас с ръчни скорости без къстъм изпълнения, не е особено бърз. 200 е особено бавен, но турбиниран или компресиран става. ОК като комфорт, добре като надеждност, относително малък (ако си 2м и 150 кила няма да е ОК). Доста забавен с малко модификации. Но трябват модификации. Платформата е с повече потенциал дори от Супра. Но иска занимавка.

2. MR2 W20 - учудващо широка и дълбока, лека, изключително забавна за каране. Спокойно може да влиза в завоите с 20-30км/ч над произволна друга кола. При каране на лимита може да бъде ИЗКЛЮЧИТЕЛНО опасна (което до някъде е и забавно) - като изпусне, скоростта е доста по-голяма отколкото лимита на друга кола и трябват читави шофьорски умения. Застаряваща и не изгнили бройки са рядкост. С турбо мотора е епична кола, но успех с намирането. Една от най-забавните коли, които съм карал. Само 2 места, но пък 2 багажника. Почти безкраен потенциал за модификации. Окачване като на джип - трябва да срещне стена или бордюр, за да се счупи нещо. Климатик - хахахаха.

3. MR2 W30 - една идея по-малка от необходимото. Лека, усеща се като играчка, за разлика от предишната. Маломощна, но теглото компенсира до някъде. С модификации може да стане много приятна, но си трябват модификации, които за това шаси са ограничени. Една идея деликатна. Работата по двигателя е мъка, заради местоположението му. Това важи и за горната.

4. S2000 - много красива, добра на хартия, но не чак толкова бърза на пътя, оперирана от въртящ момент (като повечето Хонди). Много приятен интериор, потенциал за зверски (но скъпи) модификации, доста забавна, главно заради формата (кабрио, мотор изнесен назад, шофьор изнесен назад). Има някои детски проблеми, но нищо неразрешимо. Малко скъпа за това, което е...

5. E46 330i - върви ОК, а с подмяна на някои части започва да върви още по ОК. Скъпа за модифициране. Не е от най-леките коли, нито от най-комфортните, но е ОК. Като за вървежа си не е особено забавна. Надеждността, в сравнение с другите предложения е в различна лига (долната). В зависимост от екстрите, салона може да бъде читав и доста удобен, но може да бъде и покъртителен. Като вървеж може би най-добре откъм съотножение спрямо цената (може би с изключение на турбиниран/компресиран IS200). Нуждае се от LSD, но опциите са малко и много скъпи. Става за проба за 1-2 седмици докато я откраднат. После нещо друго с парите от застраховката...

6. E46 M3 - много добра кола, различен клас от изброените до тук. Ставащите бройки са много скъпи и за сходни пари може да се направи доста сериозен звяр на базата на която и да било от предишните. Ако няма гараж, ще изкара 1-2 дни на улицата. Надеждността е като на BMW направено да се кара веднъж седмично (тефлонови сегменти). Болезнено скъпа за поддръжка, болезнено трудна за опазване, много забавна за шофиране. Напълно практична, особено с оглед на класа си. Екстремно скъпа за модифициране, но пък не е необходимо кой знае какво. Струва си само за големи фенове на марката и на M дивизията.

7. Supra - последна генерация ръчка с правилния мотор е звяр, но е 2 пъти по-скъпа от M3-ката. Другите са силно компромисни. Тежичка, не особено практична. Има култов статус, но главно заради ръчката с правилния мотор (2JZ-GTE + V160 скорости). Само скоростите са 15 бона, мотора и той. Излишно упражнение, според мен.

8. 350Z - не върви толкова, колкото изглежда на хартия. Главно заради теглото. По-непрактична кола и от MR2-ките, трябват му бая повече коне, за да се съживи. Но пък има страхотен потенциал с правилната инвестиция.

9. Evo или STI - лагерници. Забавни, бързи, практични, относително здрави, но лагерници - усещам, че не се търси това тук.

Аз бих включил още един вариант, леко нестандартен:
10. E39 540i ръчка - чуден двигател, върви доста прилично въпреки теглото. Като цена/вървеж бие всички останали. Не е безкрайно здрава (както всички BMW-та от тези години). Относително просторна, има читав комфорт. Възможност за най-много екстри от изброените варианти (друг е въпросът колко ще работят от тях). Има шанс и да не я откраднат. Слива се с движението, особено ако се махне табелката отзад. Може да е изключително забавна, в зависимост кой е зад волана.

И последно, нещо съвсем различно:
11. Последна генерация MX-5 - в предишните не можех да вляза и с обувалка, но последната е МНОГО дълбока и спокойно се събирам, дори при вдигнат таван. Супер лека, не особено мощна, но става. Потенциал за модификации колкото щеш. Дори само легналата позиция на шофиране допринася доста за фън-а. Това, че е нова, я прави скъпичка, но пък и това си има плюсовете. Може би е най-практичната от двуместните кабриота.

Мерцедес не бих заглеждал в такъв клас - вървят, не са особено забавни, не са особено надеждни.

Айде че малко дълго стана, но това са моите мисли по въпроса.
1G-F(T)E


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост