is220d - Да или не

Модератор: Lexus

nasty
Мнения: 3
Регистриран: 11 март 2020
Репутация: 0
Автомобил: Друг модел

is220d - Да или не

Мнениеот nasty » 12 мар 2020, 19:27

Здравейте поредно питане за дизела на ис :)
Изчетох 6те страници за ис 2ра генерация във форума и в тойота форума за двигателя - който май е ахилеса на в ис220д.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=epgcy4 този модел гледах вчера приятелка имаше същото обурудване дизелов ис и ми допадна много.
Нейни оплаквания са дпф-а ,че се е запушвал друго само хвалби!Това за 3-4г каране и и го запалиха :(
Та от всичкото четене не видях някъде обобщена информация ,ако си купим такъв ис - какво е хубаво да се направи и кое първо да е.
За да се разчита на автомобила да не ни ядосва много.
Карам ланчия либра с комън рейл и проблеми с дюзи не съм имал никога , дпф нямам , егр-а ми е безпроблемен.
Та за този лексус 1вото чудене ми е в тойота ли да се проверят дюзите и как е дпф и егр като състояние.
Малко съм неориентиран - 5тата дюза се прецаква най-вече или всичките?
Само с хубава нафта и добавки ще се закрепи ли положението с тях?
Като се вземе колата профилактично почистване на егр и дпф - или само на егр ,а дпф-а да се регенерира сам и така да го крепим - Аз съм от Костинброд и не ми пречи я по околовръстното , я до сливница да се покара на 4-та и да се подръжа в добра форма дпф-а
Или и с ерг и дпф да се почисти също и пак подръжка на егр всяка година чистене и редовно регенериране.
Кое сте установили ,че най-добре е за двигателя да е в добра кондиция.
За маслото ясно синтетика 10w - в клип в ютуб и човек с 0w имаше.
Защото и на либрата проблеми с турбината с моето каране нямам - преди да я паркирам в града си карам и да не искам спокойно на ниски обороти.
Четох за проблеми с гарнитурата на главата мисля? и за 300мл на 1000км нормална загуба на масло!?
Също без проблеми при мен...
Та бихте ли обобщили ,ако някой реши да си слага главата в торбата - какво е хубаво да направи и по ваши сметки ,още колко пари след покупката ще трябват ориентировачно?
Благодаря!

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

is220d - Да или не

Мнениеот Lwerewolf » 12 мар 2020, 21:15

Тая е всички екстри някой друг път - radar cruise липсва. Дали се предлага без автоматик - друга тема :)

Разчети се за 2AD серията навсякъде - тук, toyotabg, toyotaownersclub, lexusownersclub (и двете UK), toyota-club.net - после се попитай дали искаш да имаш нещо общо със него.

За регенерацията:
viewtopic.php?f=40&t=10040#p48355

Ако ти се запуши някой от dpf сензорите също може да стане забавно (запушен/стопен/т.н. DPF).

Пробвай is250 :)

pepur
Мнения: 2133
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 159
Автомобил: RX 400h 4WD

is220d - Да или не

Мнениеот pepur » 12 мар 2020, 22:51

Хубав Ис250 е от 15-600нагоре.

dmdimitrov
Мнения: 219
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 46
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

is220d - Да или не

Мнениеот dmdimitrov » 13 мар 2020, 10:09

Според мен, разликата в цената меджу 220 и 250 ще се изравни (а вероятно и ще задмине), когато 220-ката поиска един куп неща да смениш по нея.

pepur
Мнения: 2133
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 159
Автомобил: RX 400h 4WD

is220d - Да или не

Мнениеот pepur » 13 мар 2020, 13:28

То е точно така,но хората не могат да разберат защо разликата е 40% от първоначалната покупка.

Потребителски аватар
JoroP
Мнения: 351
Регистриран: 03 януари 2015
Репутация: 119
Автомобил: IS 200
Местоположение: Варна

is220d - Да или не

Мнениеот JoroP » 13 мар 2020, 16:25

Аз бих могъл да изкажа моето лично мнение на база опит с този двигател от 10г. В случая става въпрос за същият мотор, но в друга кола: Toyota Avensis T25 2AD-FHV 2006г. закупена 2010г. още в гаранция с пълна сервизна история и пробег 177000км. внесена от Италия. В момента е на близо 300000км.
За тези 10г. експлоатация в моето семейство автомобилът не е създавал сериозни грижи. За този период освен масла и филтри съм подменил водна помпа на 240000км., веднъж SCV клапан на 280000км., два пъти съм свалял турбо за проверка и двата пъти не е имало нужда от ремонт освен почистване на геометрията.
На всеки две години свалям и почиствам основно EGR клапаните, като се разглобяват на съставни части (2 са на брой), заедно с всички тръбички, всмукателен колектор, дросел, тръби към кулер, почистване на портовете към главата, както и всички сензори.
До сега не съм имал проблеми с дюзи (преглеждат се регулярно дали са в стойности), нямал съм проблем абсолютно никога с DPF, никога не е пипала масло или антифриз.
Единственото което виждам, че си е тръгнало е демпферния маховик, вече почва да притраква.
Като минус за този двигател бих допълнил разхода на гориво: между 8-10 в града и 5-7 извън града, но това е при Avensis t25 и моето шофиране, така че не става много за пример.
Чувал съм всякакви митове и легенди за този двигател, че пукали глави, за дефектни гарнитури, за много проблемни дюзи, за проблемни DPF-и и т.н., а аз дори и добавка за гориво не слагам. Което ме свежда на мисълта, че тези проблемни екземпляри трябва да са милионници или да са много лошо поддържани.
Дизелите на Toyota, за мен не са нищо по-страшно от алтернативите на други автомобилни производители.
Както винаги автомобилите с дизелови агрегати винаги крият повече потенциални проблеми от бензиновите такива и за това при избор на дизелов автомобил трябва да се гледа по-внимателно.
Пак казвам това е мое лично наблюдение, на автомобил, който лично аз поддържам. Не мога да кажа нищо лошо за този двигател въпреки сравнително лошата му репутация.
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

is220d - Да или не

Мнениеот Lwerewolf » 13 мар 2020, 17:28

Колко хора чистят всичко по смукателният тракт / тръбите към differential pressure сензорите / т.н. на две години, колко знаят за EGT при 2k rpm, предполагам има и още... и колко от потенциалните купувачи дори и не помислят за това :)

nasty
Мнения: 3
Регистриран: 11 март 2020
Репутация: 0
Автомобил: Друг модел

is220d - Да или не

Мнениеот nasty » 13 мар 2020, 19:48

Ми за предпочитане е да се чисти отколкото да чакаш да стане нещо и да не знаеш от къде да тръгнеш.
Четох и във форума на фиат за крома с дпф - там колата сама си прави всичко ,ако не може ти излиза лампичка да направиш регенерация.Другия + е ,че със софтуер може да си следиш на колко процента е задръстено всичко и ,ако се наложи да си пуснеш принудително регенерация.При лексуса може ли?И в др форум се казва средно от 300км градско се обажда така регенерацията.

Lwerewolf
Мнения: 181
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 31
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

is220d - Да или не

Мнениеот Lwerewolf » 14 мар 2020, 01:43

За DPF-а може и да се обади, ако показанията от сензорите за налягане са достоверни - не са се запушили тръбичките и т.н.

nasty
Мнения: 3
Регистриран: 11 март 2020
Репутация: 0
Автомобил: Друг модел

is220d - Да или не

Мнениеот nasty » 14 мар 2020, 13:33

Обобщено - купуваш си дизела и една седмица си играеш с егр и дпф и периферията чистене.
После хубава ,нафта и добавки и излизане поне на 2 седмици за регенерация.
А с 5тата дюза?


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост