[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2391
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 74
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот Д. Ив. » 13 юли 2017, 18:06

За втора поредна година официалният дилър на Lexus за България - ТМ Ауто предоставя автомобил за тест-драйв и споделяне на обективни впечатления (положителни и отрицателни) за тестваният автомобил.

Миналата година ни беше предоставен IS300h F-Sport, ревю на който можете да намерите на следният адрес: viewtopic.php?f=70&t=8875

Както и предишният път ще започна с това, че ревюто ще е честно и обективно и разказано от първо лице (моето лице) единствено число. Може би следва да спомена, че никога не съм бил фен на SUV платформите, в това число и на RX, въпреки че първият ми сблъсък с Lexus през 2006 година, когато живеех в САЩ, беше точно с RX300 (първо поколение). През годините, даже новите поколения на RX не ми допадаха като визия, нито пространство, което предлагаха (просто никога не ми се е налагало да имам повече място от багажника на един седан), нито пък динамиката. Когато обаче излезе сегашното поколение RX започнах да гледам с друго око на модела, дали годините ми си казаха думата, дали агресивният дизайн с емблематичната решетка, дали новите технологии или всичко взето заедно ще научите в следващите редове.

Екстериор:
Фен съм на spindle-grill-а, признавам си без бой. Огромният размер на предницата на RX-a обаче подчертава още повече тази агресивност, която излъчва формата на решетката и това не остава незабелязано. Въпреки, че не получих F-Sport модификацията, а Luxury изпълнението агресивните линии обгръщащи цялото купе се сливаха идеално с решетката и за миг не съжалих, че нямаше свободен F-Sport модел.
Изображение
Като споменах агресивни линии трябва да кажа, че не е останала и следа от скучният семеен SUV, на който приличаха всички предишни поколения. Тук върху всеки елемент от купето е щампован асиметричният контур, който оформя идеалната аеродинамична форма на купето. Всеки детайл е изпипан до съвършенство - диодните LED фарове, които осветяват пътя идеално. Вградените до фаровете за мъгла странични асистиращи светлини, които се пускат при завой или пускане на мигач за да осветят дъгата на завоя (по-доброто решение според мен от завиващите фарове AFS). Секвенционалните предни и задни LED мигачи. Когато автомобилът е заключен и се доближите до него с ключа вечер дръжките на вратите се осветяват от вградена LED лента. Не си представяйте нещо помпозно, всичко е много елегантно и почти незабележимо, но е един много впечатляващ детайл.
Изображение
Вградената под задния спойлер чистачка за стъкло, нещо което го няма дори на последните модели Audi Q7, Porsche Cayenne, Volvo XC90, където отзад си имате една грозно стърчаща чистачка. Първоначално си мислех, че такава чистачка въобще липсва и са решили миенето на задния прозорец по друг начин, но в крайна сметка в последния ден на тест драйва ме заваля дъжд и с голямо удивление открих, че всъщност има чистачка, но тя не се вижда!
Изображение
Новият дизайн определено за мен е стъпка в правилната посока. Без да се жертва излъчването за SUV от Lexus са успели да разчупят дизайна и със сигурност ще започнат да се харесват и на по-младата аудитория.

Моята оценка е 10/10

Интериор:
Интериорът следва познатата от миналата година линия за изчистен и ергономичен дизайн с изнасяне на инфотеймънт дисплея напред и нагоре на нивото на очите на шофьора, заместване на тъч-скрин контрола с джойстик или тракпад контрол и събиране на всички контролни бутони в центъра на конзолата. Отново присъства аналоговият часовник осветен в мека студена бяла светлина и придаващ допълнително чувство за луксозност. Всички елементи са облечени в кожа с контрастни шевове (според избраният интериорен трим). Воланът може да е изцяло кожен или комбинация от кожа и дърво (какъвто беше тестваният модел). Седалките са от перфорирана кожа с охлаждане и отопление.
Изображение
Шофьорската и пасажерската седалки се регулират в 10 посоки, като 4 от тях са на лумбалната опора (навътре, навън, нагоре и надолу). В нито един момент не ми е било неудобно или съм получавал усещане за умора или болка в гърба или кръста. Може би си спомняте, че миналата година недоволствах от инфотеймънт системата на IS300h с врътката. Този път nerd-ът в мен беше доволен от 12,3 инчовият дисплей и тракпад управлението. Свиква се бързо и след това навигацията по менютата и системата като цяло е много лесно. Имате много опции за извеждане на информацията на удобно място, като започнем от централния дисплей на навигацията, 4,2 инчовият цветен дисплей между оборотомера и скоростомера в инструменталният клъстър и завършим с цветният HUD (Head-up display), който може да прожектира скорост, информация от автопилота, разпознати знаци, състояние на хибридната система, данни от аудио системата, предстоящи завои ако е пусната навигацията и други. Това, което установих е, че HUD-а почти не се вижда ако си със поляризирани слънчеви очила, което е напълно разбираемо :)
Ако си мислите, че паркирането на такъв голям автомобил ще е проблем - лъжете се. RX разполага с 4 камери (отпред, отзад и 2 под огледалата), които симулират 360 градусова видимост около автомобила, която може да се активира с отделно копче, а не само когато превключите на задна скорост.
Екстра, която за пръв път видях в NX е намерила своето място и в RX - ниша за безжично зареждане на телефон. Вече лесно можете да си зареждате телефона (от iPhone 6 нагоре). Аз лично зареждах Samsung Galaxy S8 и нямах никакви проблеми. Край на стърчащите кабели.
Изображение
В подлакътника имате и 2 USB порта ако все пак нямате Qi безжично зареждане на телефона или пък решите да си свържете флашката с любимата музика. Системата, през която ще чуете музиката си е с 9 или 12 Pioneer говорителя или 15, при Mark Levinson изпълнението. Аз имах честта да се наслаждавам на последното и не останах разочарован нито за миг.
Ако решите да правите тест-драйв на новият RX силно Ви съветвам да го направите през нощта. Тогава интериорът блясва в цялата си светлина (буквално) :) Навсякъде пълзи амбиентна светлина - корите на вратите, краката на шофьора и пасажера, инструменталният клъстер.
В началото споменах, че не съм се блазнел от големият багажник на SUV-овете. Този път реших да подложа и това на тест, защото един-два пъти в годината ми се налага да превозя нещо по-голямо със седана и се налага да прибегна до вярното служещото ми комби. Багажникът на RX е с електрическо отваряне и затваряне (край на тряскането на багажника, урааа). Ако се прибираш с ръце пълни с покупки можеш само да протегнеш ръка до задната емблема и багажникът ще се отвори автоматично. Задните седалки се сгъват в пропорция 40-20-40 и предоставят много пространство за багаж (в Luxury нивото на оборудване, което получих, задните седалки се сгъват електрически - адски удобна екстра, което от своя страна позволява на пасажерите също да настройват ъгъла на задната облегалка). В крайна сметка успях в багажника да побера:
  • 2 сгъваеми шатри 3 х 3 метра
  • 2 сгъваеми 4 метрови плажни знамена
  • 50 конуса
  • сгъваема маса за 4 човека
  • 2 стола
  • 2 батареи от по 100 изстрела заря
  • багаж за един уикенд за 2 човека (мъже)
  • и остана още място :)
Като заключение за интериора мога да кажа, че tech-savvy хората ще останат много доволни и няма да искат да слизат докато не изпробват всички функции и глезотии, които предлага RX.

Моята оценка е 10/10

Пътно поведение:
Отново изненада и 1-0 в полза на RX срещу скептика в мен. Управлението и пътното поведение ми допаднаха още с първите няколко метра от напускането на автосалона. Стегнато, но не прекалено като при X5, и точно толкова директно, колкото трябва за да се чувстваш уверен във всяка маневра. Малко ми е трудно да предам чувството за това да караш RX. Пожелавам на всеки да го изпита. На някои ще им хареса, на други - не. Аз очаквах да съм от вторите, но не се случи така. В последния ден на тест драйва превъртах в главата си дестинации, до които да закарам RX-а, защото исках да прекарам възможно най-много време в него - определено ми допадна. 542-та километра, които навъртях бяха твърде малко за да го изпитам във всички условия, но въпреки това 500 от тези километри бяха по магистрала, а останалите в града. Средният разход беше 7.7 л/100 км. като в първият ден климатика беше на Fast cooling, а навън беше 42 градуса (помните големите жеги, нали), а през останалото време беше на Eco (но отново не е спиран). Спазвал съм ограниченията за скоростта като само няколко пъти съм тествал ускорението.
Спирачките са отлични и регенеративната спирачка си върши работата чудесно. Ускорението може би няма да се хареса на спортно настроените натури, но е напълно адекватно за двутонен SUV.
В челното стъкло има монтирана камера, която дава информация на следните системи:
- A-LKA (Advanced Lane Keeping Assist) - сигнал и коректировка при напускане на платното
- Автоматични дълги светлини - засича насрещно движещи се автомобили и пешеходци и изключва някои LED чипове във фаровете за да не заслепява
- RSA (Road Sign Assist) - разпознаване на пътни знаци и ги извежда на инструменталния клъстер и на HUD-a
Допълнително към камерата има милиметров радар за дистанция до предния автомобил, който отговаря за автоматичния круз контрол с поддържане на дистанция и засичането на пресичащи пешеходци и автоматично спиране при неизбежен сблъсък. В задната част действа RCTA (Rear Cross Traffic Alert) система, която засича перпендикулярно идващи автомобили/мотори/велосипедисти/пешеходци в слепите зони при излизане на заден и автоматично спиране.
Стандартният вече BSM (Blind Spot Monitoring) на страничните огледала не знам дали има смисъл да го споменавам, тъй като вече е стандартен дори и за средният клас автомобили, но го има и е много полезен.

Моята оценка е 9/10

Заключение:
При тест драйва на IS300h имах представа какво да очаквам. Сядах в следващото поколение на автомобил, който карам дълги години и който познавам отлично. Знаех какво да гледам, какво да тествам, какво да сравнявам. При RX не знаех какво да очаквам, бях скептично настроен, предубеден, но дали това ме изненада? Определено, и то положително. В края на тест драйва не ми се слизаше от него. Разбрах защо RX е най-продаваният модел на марката и последното поколение има потенциала не само да затвърди тази позиция, но и да я засили.
Луксозен, агресивен, икономичен (за двутонен SUV) и много технологичен и красив отвътре, това е RX.

Крайна оценка 29/30

Снимки: https://photos.app.goo.gl/NSLjZyxheIOjmahB2
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

dmdimitrov
Мнения: 81
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 6
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот dmdimitrov » 14 юли 2017, 09:37

Чудесно ревю Денис, браво, много полезно наистина. Колата явно и като усещане е също толкова изтънчена и агресивна, колкото и външния й вид. Би ли могъл да споделиш малко повече лични наблюдения за градското каране и работата на хибридната система?

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2391
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 74
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот Д. Ив. » 14 юли 2017, 10:49

Това, което забелязах е, че в града много повече време карам на EV режим, отколкото с IS-a, например, което почти в 100% от случаите значи, че даже на пуснат климатик в светофарите двигателя се гаси и се предвижваш на ел. тяга - съответно разхода може да падне още. Много е приятно предвижването в града - няма спор в това. Лесно се свиква с хибрида и трудно се отвиква :)
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

dmdimitrov
Мнения: 81
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 6
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот dmdimitrov » 14 юли 2017, 11:11

То и при РХ400 е така, климатика е на електричество и двигателя гасне, но съм забелязал, че в жегите компресора доста по-бързо "изсмуква" батерията и понякога ако стоиш по-дълго на едно място, се пали двигателя за да не се изтощи прекалено много батерията. Би ми било много интересно да сравня обаче капацитета на по-новата батерия в сравнение с РХ400, предполагам, че със сигурност са се погрижили да е доста по-голям. А дали случайно знаеш, дали пак с два електромотора е реализирано ел. задвижването?

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2391
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 74
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот Д. Ив. » 14 юли 2017, 12:35

Да, с два електромотора е задвижването. Задният е със 167 к.с. пикова мощност и 335 Нм въртящ момент, а предният е по-малък с 68 к.с. пикова мощност и 139 Нм въртящ момент. Батерията би трябвало да е с по-голям капацитет, но не намерих данни за нея - доста дълго време съм седял само на ток на едно място с пуснат климатик. Явно това, че батерията е нова си казва думата. Номиналният волтаж е 650В.
Мощността на предния и задния ел. мотор в сайта и книжката са разменени и не знам кое е правилното, но по-логичното е задният да е по-мощен.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

loxs
Мнения: 222
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 39
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот loxs » 14 юли 2017, 13:50

Ако са направили задния мотор да е по-мощен, след време определено ще си купя този модел. При RX400h определено не е така и задният почти не се ползва при движение с над 20 км/ч. В резултат почти всичката тяга отива на предните колела и handling-ът определено не е добър.

Потребителски аватар
milfor
Мнения: 398
Регистриран: 11 януари 2015
Репутация: 14
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: Харманли, Пловдив
Контакти:

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот milfor » 16 юли 2017, 08:28

Браво, много качествено ревю Денис.
Не всичко което виждаш е истина! One Shot One Kill- Afghanistan SNIPER TEAM 8)
[url]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/02/18/article-0-1B8F240F00000578-543_964x727.jpg[/url]

DrDevil
Мнения: 65
Регистриран: 04 март 2017
Репутация: 10
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот DrDevil » 18 юли 2017, 19:09

Д. Ив. написа:Source of the post За втора поредна година официалният дилър на Lexus за България - ТМ Ауто предоставя автомобил за тест-драйв и споделяне на обективни впечатления (положителни и отрицателни) за тестваният автомобил.


Нещо не вдявам. Всеки може да си направи тест-драйв за повече от 1 час (примерно цял уикенд)? Това кампания ли е за даден модел или е практика при по-високия сегмент автомобили? Знам че на репортери дават за уикендите коли и те си ги тестват и им правят ревюта..

a_atanassoff
Мнения: 39
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 13
Автомобил: RX 400h 4WD

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот a_atanassoff » 19 юли 2017, 08:56

loxs написа:При RX400h определено не е така и задният почти не се ползва при движение с над 20 км/ч.

Disagree.
При 140км/ч на автопилот, на АМ Тракия, двг се изключва и бачкат само преден и заден ел. мотори - наблюдавах неколкократно съвсем наскоро. Целенасочено си бях залепил погледа там, че нали таман я бях купил...

Страхотно ревю, браво и благодаря :!: :)
Много сериозен ищах за още един RX :D :idea:

loxs
Мнения: 222
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 39
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот loxs » 19 юли 2017, 11:37

Мда, така показва когато не настъпваш много, но пробвай да настъпиш яко и ще видиш, че цялата тяга отива на предния мост. Това имах предвид под "почти" :)

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2391
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 74
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот Д. Ив. » 19 юли 2017, 12:05

DrDevil написа:Source of the post Нещо не вдявам. Всеки може да си направи тест-драйв за повече от 1 час (примерно цял уикенд)? Това кампания ли е за даден модел или е практика при по-високия сегмент автомобили? Знам че на репортери дават за уикендите коли и те си ги тестват и им правят ревюта..

По принцип това е знак на добра воля от дилъра към фен клуба на Лексус. Иначе си прав, че за по-дълго автомобилите се дават на журналисти или големи корпоративни клиенти, които е по-вероятно да купят автомобила след това. Да речем, че нас ни третират като медия :)
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2391
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 74
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Тест-драйв на RX450h

Мнениеот Д. Ив. » 19 юли 2017, 12:05

DrDevil написа:Source of the post Нещо не вдявам. Всеки може да си направи тест-драйв за повече от 1 час (примерно цял уикенд)? Това кампания ли е за даден модел или е практика при по-високия сегмент автомобили? Знам че на репортери дават за уикендите коли и те си ги тестват и им правят ревюта..

По принцип това е знак на добра воля от дилъра към фен клуба на Лексус. Иначе си прав, че за по-дълго автомобилите се дават на журналисти или големи корпоративни клиенти, които е по-вероятно да купят автомобила след това. Да речем, че нас ни третират като медия :)
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.


Върни се в “Специални събития”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост