VVTi VVTI leaking теч на масло

Модератор: Lexus

GadBG
Мнения: 11
Регистриран: 15 август 2018
Репутация: 13
Автомобил: GS 300

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот GadBG » 02 окт 2018, 12:06

Здравейте,

От няколко месеца съм с 2002 GS300. Прекрасна кола. Разбир се с проблеми от годините и километрите. Сменях shift solenoid в скоростната кутия защото липсваха 2 и 4 скорост. Колата пак си вървеше добре. Лесно се сменя, 1 час работа ако ти се занимава.
Скоро си погледнах агренажния ремък. Определено има теч на масло. И до колкото съм запознат тойота двигателите рядко страдат от теч на семеринги на колянов вал и разпределителен вал. Теча идваше от шайбата на VVTi -а, за която тойота препоръчват да се смени цялата като отделен детайл. Да де, ама...:) сваляне на ангренажен ремък, скъпа шайба..не ми се занимаваше. Има безброй видеа в нета как се сменя течащия О - пръстен. И това не е проблем за опитен любител ажтомеханик или професионалист.

Проблема е О- пръстена - достаката отнема много време, не е евтин и тойота не го предлага като резервна част.

Спасението:

След няколко дена проучване, аджеба...какъв му е размера на този митичен пръстен...стигнах до форум с коментари по темата. За щастие един колега машинен инженер го беше сметнал и съвсем аргументирано беше изкарал размера на О- пръстена:

Viton O-ring, M2.0X77 with a 75A hardness

Витонов материял , 2 мм диаметър сечение на пръстена , вътрешен диаметур 77мм - дано правилно да съм обяснил.

Доставчик?
Ebay, Amazon...предполагам AliExpress,

Аз от къде го купих:

HUBATA SEALS LTD - Office Sofia
Офис София
1220 София
бул. Рожен № 18

!!!Важно!!!

Нямаха посочения размер на склад.

Купих М2.0X76 i M2X78 с твърдост 80А (разликата в твърдоста е пренебрежимо малка)

Монтирах M2.0x76. Малко го разтегнах да влезне в канала.
И диаметър 78 би работил прекрасно

Гумените уплътнения ако са произведени от реномиран производител винаги са ОК.

Trust Me, I'm a Mechanical Engineer

Ключови думи:

O-Rings
VVT-i Cam Gear Rebuild Viton O-ring Lexus GS300, IS300, SC300 2JZ 1JZ VVTI

Fits:
1JZ-GE VVTi / 2.5L i6
1JZ-GTE VVTi / 2.5L i6 (Turbo)
2JZ-GE VVTi / 3.0L i6
2JZ-GTE VVTi / 3.0L i6 (Turbo)
1UZ-FE VVTi / 4.0L V8
3UZ-FE VVTi / 4.3L V8

Toyota Supra
Lexus IS 300/Lexus GS 300/Lexus SC 300
Lexus LS 400/Lexus GS 400/Lexus SC 400
Lexus LS 430/Lexus GS 430/Lexus SC 430

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3303
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 128
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот Bukmop » 02 окт 2018, 21:34

Браво! А педи да търсиш толкова усърдно, пробва ли да разгледаш форума и да видиш темата със схемите на колата, за да си наюериш парт номера на часта и после да погледнеш темата на Лио за оригиналните части. Предполагам си спестил няколко лева...

Toshiro
Мнения: 30
Регистриран: 09 януари 2018
Репутация: 4
Автомобил: GS 300
Местоположение: Димитровград

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот Toshiro » 03 окт 2018, 08:40

Виктор, сигурен ли сте, че сте разбрал правилно проблема? При ключова дума "VVTI" не се намира нищо свързано с подмяна на уплътнението на раздвижната шайба, както и част номер 1305046010 - https://partsouq.com/tesseract/assets/p ... 046010.jpg - се продава като едно изделие съгласно номенклатурата.
В случая по-скоро говорим за нямане на нещото, а ако става въпрос за спестяване, то сигурно са едни 200 лева да речем.

GadBG
Мнения: 11
Регистриран: 15 август 2018
Репутация: 13
Автомобил: GS 300

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот GadBG » 03 окт 2018, 09:45

Здравейте :)

Ангренажното колело - разпределителен вал на всмукателните клапани не се ремонтира.

В него е вградена системата VVTi
Предполагам сте го виждали . Toyota не предлага ремонтен комплект за него - сменяш всичко. Ново струва от 400 до 800 лева в зависимост от къде е доставката.



Смяна с използвано не е препоръчително - може да има същия проблем: вкаменен О-пръстен

Цената на О- пръстена е 2лв

При смяна няма нужда да се сваля ангренажен ремък.

Снимки от смяната. В google има подробни видеа и обяснения.
https://photos.app.goo.gl/3VuXeCc7HT2MnwkN8

Toshiro
Мнения: 30
Регистриран: 09 януари 2018
Репутация: 4
Автомобил: GS 300
Местоположение: Димитровград

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот Toshiro » 03 окт 2018, 10:02

GadBG, 100тина $ е колелото. Не намирам такава висока цената като вашата, но и не намирам толкова ниска за витонов пръстен. Искат си ми 7 левчета като стой та гледай :)

GadBG
Мнения: 11
Регистриран: 15 август 2018
Репутация: 13
Автомобил: GS 300

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот GadBG » 03 окт 2018, 10:05

Toshiro...пробвай ги тези които съмнаписал в първия пост...hubata seals ...аз за 4 платих към 8 лева

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3303
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 128
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот Bukmop » 03 окт 2018, 13:55

Из английския форум пишат че слагат ОЕМ пръстен с номер 96711-31080, да той не не за този двигател но си става.
Цената му в България е под 10 лв. Освен това се препоръчва и смяната на това уплътнение с ОЕМ номер 90210-26002, което си е ясно и си излиза по схемите и цената му е 2 лв.
Вярно има и много други фирми за такива пръстени където имат всичко налично, аз лично от подобна фирма си реших проблема с нивелиращата система за фаровете.

GadBG
Мнения: 11
Регистриран: 15 август 2018
Репутация: 13
Автомобил: GS 300

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот GadBG » 03 окт 2018, 16:52

Виктор,

Благодаря за уточнението.

96711-31080 изглежда подобно да, но нямам идея какъв му е размера и от какъв материял е.
На мен ми излиза, че е уплътнение около лагери на главина...както и да е.
Viton гумата е устойчива на моторно масло, високи температури + наляган. Фирмата от която го взех гарантират това.

90210-26002 - това е шайба - гайка , която е с гумено уплътнение и медна подложка. Вижда се при сваляне на капака за ангренайния ремък, обикновенно може пак да се използва...поне аз така направих.

Дано да има полза от инфото тук. Много хора сменят всичко наред ..и пак всичко е в масло.

Както знаем : "Toyota's run forever!!" ...и такива неща не се случват:)))

Toshiro
Мнения: 30
Регистриран: 09 януари 2018
Репутация: 4
Автомобил: GS 300
Местоположение: Димитровград

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот Toshiro » 06 окт 2018, 22:36

Днес извърших въпросната процедура. Видях зор с развинтване болта на капака на ангренажа, намиращ се в близост до хидравличната помпа и в крайна сметка свалих ремъка и шайбата на помпата, за да го разглобя. Видях зор и с наместването/закрепването на уплътнението върху колелото. Надявам се, че съм решил проблема, защото беше текнало много стабилно това колело. Благодаря на колега Гад за точните размери на о-пръстена :roll:

GadBG
Мнения: 11
Регистриран: 15 август 2018
Репутация: 13
Автомобил: GS 300

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот GadBG » 07 окт 2018, 11:07

Супер:)...Toshiro, не плаши хората. Не е толкова зор :)

kraze
Мнения: 3
Регистриран: 08 март 2018
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот kraze » 03 ное 2018, 15:00

Колеги,а някой можели да сподели на какви кг се завиват болчетата на раздвижната ролка.

Toshiro
Мнения: 30
Регистриран: 09 януари 2018
Репутация: 4
Автомобил: GS 300
Местоположение: Димитровград

VVTi VVTI leaking теч на масло

Мнениеот Toshiro » 04 ное 2018, 19:38


10ft-lb= 13.55818Nm
Аз ги затягах на ръка по усет.


Върни се в “Lexus GS300 / GS400 / GS430 - Gen 1/2”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост