Диагностика, помощ за 3GR FSE

Модератор: Lexus

nickybasss
Мнения: 15
Регистриран: 10 септември 2018
Репутация: 2
Автомобил: GS 300
Местоположение: Варна

Диагностика, помощ за 3GR FSE

Мнениеот nickybasss » 25 юни 2023, 10:38

Здравейте Колеги!
Имам нужда от помощ за диагностика на проблем по колата.
GS300 GRS190 2005 JTHBH96S505022978
Светят тракшън, жълти спирачки, двг (немигащо), колата пали, движи се и съществува нормално за сега. По накрайниците на гърнетата се отлага черен прах. От последната смяна на маслото - около 4месеца и около 3000 км забелязвам доста по-висока консумация на масло - около 1л/1000км. Преди това беше около 1л/3000км. Ситуацията изглежда ясна, но така и не успях да си подкарам Текстрийм и да видя какви са грешките.
Та, нужен ми е човек, който да разбере какви са грешките, за да мога да продължа напред с взимане на решение какво да правя.
Плащам си, запазвам час, ден, каквото е нужно. Търся човек с желание да свърши работата.
Разбираемо е, че скоро може да се наложи да търся или цял жив двг или човек, който да прави възкресителни процедури, може би.
Както повечето екземпляри и моят беше застигнат от кармата. Но няма да бързвам със заключенията още.
Колата си е голям кеф, както за мен , така и за семейството и имам желание да я покарам още колкото е възможно.
Благодаря предварително на всички отзовали се!
Последна промяна от nickybasss на 25 юни 2023, 19:03, променено общо 1 път.

Lwerewolf
Мнения: 363
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 68
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Диагностика, помощ за 3GR FSE

Мнениеот Lwerewolf » 25 юни 2023, 17:25

Тея коли се осветкват по този начин за абсолютно всичко, та без притеснения. За маслото - скучен опит със химии през свещите + киснене + смяна на маслото след това? (стандартното)

BLShark
Мнения: 363
Регистриран: 02 юли 2015
Репутация: 92
Автомобил: RX 450h
Местоположение: София

Диагностика, помощ за 3GR FSE

Мнениеот BLShark » 25 юни 2023, 21:58

Колега подозирам търсиш съфоромник с диагностика за гр. Варна?
Lexus RX450h Изображение

nickybasss
Мнения: 15
Регистриран: 10 септември 2018
Репутация: 2
Автомобил: GS 300
Местоположение: Варна

Диагностика, помощ за 3GR FSE

Мнениеот nickybasss » 25 юни 2023, 22:00

Точно така!

nickybasss
Мнения: 15
Регистриран: 10 септември 2018
Репутация: 2
Автомобил: GS 300
Местоположение: Варна

Диагностика, помощ за 3GR FSE

Мнениеот nickybasss » 29 юли 2023, 13:14

Здрвейте,
Реших да добавя малко новини по темата.
Минах през Румен (Доги от Варна) за диагностиката, където се видяха някакви грешки, стари и нови, които не можах да запомня. Според него, нищо притеснително, но биха могли да са свързани с натрупване на сажди от изгоряло масло по катализаторите. Те самите работеха добре, според него. След изчистването на грешките, решихме да проверим кои точно ще се появят отново и направих едно малко каране около 50км. Появиха се и осезаемо автомобила не се движеше така пъргаво както си спомням.
Като цяло взех решение да промия двигателя колкото мога и да опитам с друга марка масло. Пък после да видим какво ще светне пак.
Мотивите ми бяха породени от два основни факта, но все пак си остават предположения:
1. Маслото, което смених в началото на пролетта, по график, не беше добър избор. Разговарях с познати и приятели, и те също забелязват подобно поведение на въпросното масло в по-съвременни двигатели. Вероятно тогава е започнало образуването на нагар навсякъде по вътрешността и се е увеличил разхода му. Нямам ясно предположение от къде точно се губи, но определено не е от видим теч.
2. Установих, че капачката на охладителната ми система е повредена от неизвестно кога. Клапана, който влиза по-надолу и регулира пропускането на повишеното или пониженото налягане в системата беше изчезнало, плюс пружината с него. Намерихме ги по-късно в горния колектор върху ламелите на радиатора, което е добре. Не са тръгнали към помпата. Така или иначе заради тази капачка, охладителната система не е работила добре. Предполагам, че това може да причини повишаване на температурата на маслото в определени моменти. От там и се е позапържило повече маслото. Температурата на охл. течност не се е повишавала на таблото.
Ако някой от вас има наблюдения и/или повече знание, нека сподели!

Та, купих някаква холандска химия от ebay, марката е JLM. Цял литър за около 130 кинта с доставката. Пробвах я на нагара в гърловината на двигателя - справя се по-добре от битовата химия, с която разполагах за сравнение.
Намерих човек да свърши процедурата, която беше:
0. Измерване компресия. Искаше ми се и ендоскопска камера, но не разполагахме с достатъчно добра.
1. Наливане на част от химията (по инструкция) в маслото, работа около 15 мин, изключване, източване. Старото масло, стар филтър.
1.1 Наливане на останалата част от химията във всички цилиндри с надежда да разкисне поне малко сегментите. Самоволно решение.
1.2 След 24 часа източване и изчистване на всичката останала химия от двигателя.
2. Наливане на масло за промивка с нов филтър, работа около 15 мин, изключване, източване.
2.1 Измерване на компресия и камера
3. Наливане на новото масло с нов филтър. Маслото е Eneos Sustina 5w30 (уж оригинално), филтър MANN

След цялото пушене и промиване по време на процедурата, двигателя зазвуча по-добре, т.е. не трака така както преди това. Компресията се покачи малко. Като цяло работи по-добре сякаш. Разхода на масло ще наблюдавам през следващите 1000км.
Показания ето тук

Перката е нарисувана за ориентир, това е предницата. Вътрешните числа са първото замерване, а външните - второто замерване.
Малките цифри са количеството химия останала след 24те часа в цилиндрите.

Един страничен разбирач на маслата сподели мнение, че е възможно добро масло 0w20 да повлияе по-добре на този род мотори... :|


Ето още малко снимки за разнообразие
230720_111642_125845.jpg

230720_111716_125816.jpg

230726_124636_125738.jpg

230726_124758_125722.jpg


Относно капачките за охл. система на toyota и honda, се оказа често срещан проблем, за който никога не бях чувал. Пластмасата остарявала и се отчупвала по някое време, неизвестно кога.
Извод - сменяйте си капачките на всяка смяна на маслото! :) Шега или не...

Някой има ли предства възможно ли е да се извежда информация за температурите на течностите на това поколение автомобили без диагностичен интерфейс? Идеи?

Приятна отпуска на всички отпускари!
Приятна работа на хладно на всички работяги!
И свежо и качествено масло на всички шофьори желая!


Върни се в “Lexus GS300 / GS430 / GS450h / GS350 / GS460 - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост